کدو سبز قایقی با گوشت چرخکرده، خواص و رنگ زیبای کدو سبز را با انچلادای گوشت خوش طعم ترکیب میکند و یک غذای جدید و بی نقص با گوشت چرخ کرده را برای شما فراهم میکند که همه عاشقش خواهند شد. تهیه کدو سبز قایقی با گوشت چرخکرده آسان است و کمی بیشتر از نیم ساعت طول میکشد. اما از همه جالبتر این که کالری خیلی کم و خواص بسیار زیادی برای سلامتی شما دارد. پس از این قایق های خوش آب و رنگ غافل نشوید و حتماً آنها را امتحان کنید.

طرز تهیه کدو سبز قایقی با گوشت چرخ کرده

تابه ای را روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود. روغن زیتون برتر و پیاز خرد شده را داخل آن بریزید. 2-3 دقیقه پیاز را تفت بدهید تا نرم و کم رنگ شود. سپس گوشت چرخکرده را به آن اضافه کنید. به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ صورتی گوشت کاملاً به قهوه ای تبدیل شود. همزمان، مرتب تکه های گوشت را از هم باز کنید. سیر رنده شده، فلفل قرمز، زیره سبز برتر و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

کدو سبزها را به صورت طولی از وسط نصف کنید و داخل آنها را به کمک قاشقی خارج کنید تا به شکل قایقی در بیایند. ظرف مورد نظر (مناسب فر) را آماده کنید و کدو سبزها را داخل آن بچینید. مخلوط گوشت را با قاشق داخل کدوسبزهای قایقی بریزید.

کدو سبز قایقی با گوشت چرخکرده

سس انچلادا را روی کدو سبزها بریزید (اگر سس شما غلیظ است آن را با کمی آب رقیق کنید تا راحت ریخته شود). در آخر پنیر چدار رنده شده را روی کدوها بریزید و روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید. 20 دقیقه آن را رد فر قرار دهید تا کدوها پخته شوند. سپس فویل را از روی ظرف بردارید و 5 دقیقه دیگر هم آن را در فر قرار دهید.

کدو سبز قایقی با گوشت چرخکرده

روی کدو سبز قایقی با گوشت چرخکرده جعفری خرد شده بریزید. برای طعم و رنگ بیشتر میتوانید کدوسبزها را با  گوجه، پیازچه و آووکادو  هم تزیین کنید.

کدو سبز قایقی با گوشت چرخکرده

نکته: برای تهیه سس انچلادا، 1 پیمانه سس گوجه معمولی را با نصف قاشق چایخوری پودر سیر، 1 قاشق چایخوری ریحان خشک شده، 1 قاشق چایخوری تخم گشنیز، 1 قاشق چایخوری زیره سبز، 2-3 قاشق چایخوری پودر چیلی و کمی نمک و فلفل مخلوط نمایید.