کوکی یکی از خوشمزه ترین میان وعده هاست که در طعم های مختلف و به شکل های متنوعی درست میشه. کوکی های شرت برد یکی از انواع مختلف کوکی هستن که با رویال آیسینگ تزیین میشن. در دستورهای قبلی طرز تهیه رویال آیسینگ رو آموزش دادیم. در این مطلب طرز تهیه کوکی پایه ی رویال آیسینگ در دو طعم مختلف و همچنین روش تزیین اون با رویال آیسینگ رو بهتون یاد میدیم. کوکی با رویال آیسینگ بهترین ایده برای مناسبت ها و مراسم خاصه. چون میشه اون رو با قالب های مختلف برش زد و طرح دلخواه رو روی اون ها کشید. طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ بسیار ساده و لذت بخشه اما یه سری فوت و فن و تکنیک داره که در ادامه ی مطلب همه ی اون ها رو بهتون میگیم.

 

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مرحله‌ ی اول: طرز تهیه کوکی

کوکی ساده

۱- ابتدا کره را حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از درست کردن کوکی از یخچال خارج کنید و اجازه دهید تا به دمای محیط برسد. به طوری که اگر آن را بین دو انگشت فشار دادید شکل خودش را حفظ کند و در عین حال نرم باشد. ۲- بعد از آن که کره کمی نرم شد، شکر و اسانس وانیل را به آن اضافه کرده و آن ها را با دور متوسط همزن حدود ۳ دقیقه هم بزنید تا مخلوط روشن و کرم رنگ شود.

۳- سپس تخم مرغ و پوست لیمو یا پرتقال رنده شده (اختیاری) را به آن ها اضافه کرده و هم بزنید تا تخم مرغ کاملا با سایر مواد ترکیب شود. ۴- بکینگ پودر و نمک را به آرد اضافه کرده و دو بار الک کنید. سپس آن ها را در چند مرحله به مایه ی خمیر اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا همه ی مواد با هم مخلوط شوند.

۵- در مرحله ی آخر حدود ۳۰ ثانیه همه ی مواد را با همزن هم بزنید تا خمیر کاملاً یکدست شود. دقت کنید که اگر بیش از اندازه هم بزنید کوکی شما سفت خواهد شد. ۶- خمیر را روی صفحه ی کار پهن کنید و با دست خیلی کم در حدی که خمیر کاملاً منسجم شود ورز دهید. (زیاد ورز دادن خمیر باعث سفت شدن کوکی می شود.) ۷- خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و داخل یک سلفون به ضخامت نیم سانت با وردنه باز کنید و با همان سلفون خمیر را به مدت حداقل ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند. این کار باعث می‌شود که کوکی خرد نشود و صاف و تمیز در بیاید. ۸- خمیر را از یخچال خارج کرده و با کاتر به شکل دلخواه تان برش دهید و دوباره به مدت ۱۵ الی ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. ۹- کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کوکی ها را داخل سینی فر بچینید. سپس سینی فر را در فر که آن را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کرده اید به مدت ۱۲ الی ۱۰ دقیقه بپزید. (تا زمانی که اطراف کوکی‌ها کمی طلایی شوند ولی کوکی ها تغییر رنگ ندهند.) ۱۰- باقی مانده ی خمیر را می توانید داخل کیسه زیپ کیپ به مدت حداکثر دو ماه در فریزر نگهداری کنید.

  قالب زدن کوکی

کوکی زنجبیلی

آرد ۳۵۰ گرم

عسل ۳ قاشق غذا خوری

تخم مرغ بزرگ ۱ عدد

شکر قهوه ای ۱۷۵ گرم

دارچین ۱ قاشق چای خوری

زنجبیل (آسیاب شده) ۲ قاشق چای خوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری

کره ۱۲۵ گرم

 

۱- ابتدا کره را از یخچال بیرون بیاورید و آن را به شکل مکعب های کوچک خرد کنید تا قبل از اینکه بخواهید از آن استفاده کنید نرم شده باشد.

۲- آرد، بکینگ پودر، دارچین و زنجبیل را در یک کاسه ی بزرگ الک کنید.

۳- کره را به مخلوط آرد اضافه کنید و با نوک انگشت هم بزنید تا مخلوط شبیه به خرده نان شود .سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید. ۴- تخم مرغ ها و عسل را با هم بزنید. (اگر قاشق خود را زیر آب داغ گرم کنید بهتر زده می شود.) سپس آن ها را به آرد و شکر (ترجیحا از شکر قهوه ای استفاده کنید اما اگر از شکر سفید استفاده کردید، ۱ قاشق غذاخوری دارچین اضافه کنید) و کره اضافه کنید. ابتدا کمی خشک به نظر می رسد اما اگر آن را خوب هم بزنید شکل می گیرد.

۵- زمانی که شکل گرفت خمیر را از کاسه بیرون بیاورید و روی یک سطح آرد پاشی شده کمی ورز دهید. سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا برای پهن کردن خمیر شل نباشد. ۶- خمیر را به قطر نیم سانتی متر پهن کنید. سپس با استفاده از قالب شیرینی آن را برش دهید.

۷- شیرینی ها را روی یک کاغذ روغنی داخل سینی فر قرار دهید و ۱۲ دقیقه در دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد در فر بپزید تا طلایی شوند.

  طرز تهیه کوکی شرت برد  

مرحله ی دوم: تزیین کوکی با رویال آیسینگ

تزیین با رویال آیسینگ به طرح و مدل کوکی بستگی دارد. ابتدا رویال آیسینگ را داخل قیف مخصوص بریزید و دور تا دور کوکی ها را دور گیری کنید، بهتر است از لبه ی کوکی کمی فاصله بذارید تا هنگام کار انگشت تان به آن نخورد،. سپس داخل طرح رو پر کنید و با سوزن مخصوص رویال آیسینگ یا خلال دندان آن را یکدست و صاف کنید. غلظت رویال آیسینگ بر اساس طرحی که می خواهید روی کوکی بکشید متفاوت خواهد بود. برای تزیین کوکی با رویال آیسینگ ابزارهای آیسینگ کوکی به شما کمک خواهند کرد طرح ها را دقیق و منظم بکشید.

روش تزیین کوکی  

نکات کلیدی طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

- حتما از شکر دانه ریز استفاده کنید. می توانید شکر معمولی را در آسیاب برقی کمی پودر کنید.

- تخم مرغ و کره قبل از استفاده حتما به دمای محیط رسیده باشند.

- دقت کنید که به دلیل تفاوت در کیفیت آردها ممکن است به مقدار کمتر یا بیشتری آرد نیاز داشته باشید. خمیر در نهایت باید نرم و لطیف و منسجم باشد.

- می توانید از طعم های دیگر کوکی مانند کوکی شکلاتی نیز استفاده کنید.

- برای خرید انواع کاتر برای قالب زدن کوکی به فروشگاه ایران کوک مراجعه کنید.   طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ  

- تصاویر از : miss.helenka ، farnazz__art ، yarnooush ، the_house_of_sweets ، minisweets_bnd