پای سیب از محبوب ترین دسر های فرنگی است. اگر این دسر را امتحان کرده باشید حتما متوجه شده اید که طعم و عطر فوق العاده اش را مدیون ترکیب سیب با دارچین است. خب اگر فرصتش را داشته باشید یا خمیر پای آماده در دسترس شما باشد تهیه پای سیب هم کار خیلی سختی نیست و قطعا ارزش آن را دارد که کمی وقت بگذارید و تهیه اش کنید. اما اگر هوس پای سیب به سرتان زده اما وقت کافی ندارید یا این که فر ندارید میتوانید ساندویچ پای سیب فوری را امتحان کنید. علاوه بر این این ساندویچ برای مدرسه بچه ها هم عالی است. برای پای سیب فوری سعی کنید از سیب کمی ترش استفاده کنید که طعم بهتری به آن میدهد. اما برخلاف پای سیب معمولی بهتر است در این نوع از آن سیب زیاد سفت نباشد چون در ساندویچ ساز سیب فرصت پخته شدن پیدا نمیکند. در صورتی که میخواهید بدون ساندویچ ساز پای سیب فوری را تهیه کنید میتوانید آن را به صورت رول سرخ کنید. جزئیات بیشتر را در ادامه در بخش نکته های طرز تهیه پای سیب فوری بخوانید.

طرز تهیه پای سیب فوری

مرحله اول:

سیب را بشویید. پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سی خرد شده را در کاسه کوچکی بریزید.

سیب خرد شده

مرحله دوم:

به ازای یک عدد سیب یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چایخوری دارچین اضافه کنید. البته میتوانید به سلیقه خود شکر را بیشتر کنید یا اگر سیب شما شیرین است آن را حذف کنید.

سیب دارچین

مرحله سوم:

اگر کره را از قبل بیرون گذاشته اید و نرم شده است میتوانید مستقیما آن را به مخلوط سیب، شکر و دارچین اضافه کنید. اما در صورتی که کره سفت است میتوانید برای سرعت عمل بیشتر آن را رنده و به مواد اضافه کنید.

سیب دارچین و کره مرحله چهارم:

حال همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. تکه های ریز کره فورا بین مخلوط آب میشود. حال دو عدد نان توست را داخل ساندویچ ساز قرار دهید. نیمی از مخلوط سیب را روی یکی از نانها و بقیه را روی دیگری بریزید و پخش کنید (کمی از لبه نان فاصله دهید).

ساندویچ برای مدرسه بچه دو نان دیگر را روی آنها قرار دهید. ساندویچ ساز را ببندید و بگذارید نان برشته شود. روی پای سیب فوری میتوانید کمی پودر قند بپاشید یا عسل بریزید و آن را همراه چای نوش جان کنید.

پای سیب عصرانه

نکته ها:

- بسته به نوع ساندویچ ساز شما ممکن است لازم باشد از قبل آن را گرم کنید.

- روش دیگر تهیه پای سیب فوری این است که نان را با وردنه، شیشه یا لیوان نازک کنید. مخلوط سیب را وسط آن بریزید و سپس نان رول کنید. رول سیب را در مقدار کمی روغن سرخ کنید تا کاملا طلایی رنگ شود. در این روش میتوانید مثل فرنچ تست نان را بعد از رول شدن در مخلوط تخم مرغ و دارچین و کمی شکر بغلتانید.