دسر کاستارد شکلاتی دسری فوق العاده است که اگر از دوستداران شکلات هستید بدون شک شیفته اش میشوید. برای تهیه دسر کاستارد شکلاتی فقط چند ماده ساده لازم است اما تعیین کننده ترین عامل در کیفیت و طعم دسر شکلاتی است که در آن استفاده میکنید. پس حتما از شکلات تلخ مورد علاقه خودتان استفاده کنید و سعی کنید مواد مصرفی با کیفیت باشند. استفاده از دارچین و اندکی فلفل قرمز همنشینی خوبی با شکلات تلخ دارد و طعم عالی دسر را بیرون می آورد. در ضمن این دسر به دلیل سادگی انتخاب خوبی برای سرو در مهمانی هاست. خلاصه این که اگر به دنبال دسری خوشمزه، خاص و شکلاتی هستید که آماده کردنش هم آسان باشد در تهیه دسر کاستارد شکلاتی شک نکنید و فوراً دست به کار شوید. همراه ما باشید با طرز تهیه دسر کاستارد شکلات تلخ با عکس را به صورت مرحله به مرحله.

طرز تهیه دسر کاستارد شکلاتی

ابتدا شکلات تلخ را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید و کنار بگذارید. سپس، خامه، زرده تخم مرغ، نمک، فلفل قرمز و دارچین را داخل یک شیرجوش متوسط بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. روی حرارت به هم زدن ادامه دهید تا روی مایع حباب ایجاد شود و تا حدی غلیظ شود که به پشت قاشق بچسبد. نگذارید مایع بجوشد. وانیل را اضافه کنید و مخلوط نمایید.

دسر کاستارد شکلاتی

حال مخلوط داغ حاضر شده را روی شکلات داخل مخلوط کن بریزید. مخلوط کن را روشن کنید تا مایع یکدست شود. مخلوط را در چهار کاسه کوچک یا هر ظرفی که برای دسر در نظر دارید بریزید و در یخچال قرار دهید. بعد از 6-8 ساعت (یا از شب تا صبح) ماندن در یخچال، دسر کاستارد شکلاتی آماده سرو می شود. اما اگر میخواهید دسر کمی نرم تر باشد آن را 10-15 دقیقه قبل از سرو از یخچال خارج کنید.

دسر کاستارد شکلاتی

برای تزیین این دسر کاستارد شکلات تلخ میتوانید از اسپری خامه، مقداری شکلات رنده شده و چوب دارچین استفاده کنید.

دسر کاستارد شکلاتی