خوراک جغور بغور

طرز تهیه : ابتدا دل و جگر و قلوه را تمیز و خرد کنید ( دل را از وسط نصف کنید و لخته های سیاه داخل حفره های آن را خارج کنید ، لایه نازک روی جگر را  جدا کنید ، قلوه را از وسط نصف کنید و رگهای سفید رنگ آن را جدا نمایید ).

جگر سفید را خرد کنید و جداگانه با 1 لیوان آب و کمی زردچوبه داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد و آب آن تمام شود.

کره و پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید؛ تفت دهید تا پیاز نرم شود. سپس جگر سفید پخته ، دل ، جگر سیاه و قلوه خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگشان تغییر کند. سپس رب گوجه فرنگی ، 1 لیوان اب جوش ، نمک و فلفل اضافه کنید.

حرارت را کم کنید و اجازه دهید خوراک جا بیفتد و آب غذا کشیده شود. سپس در ظرف بکشید و همراه با نان ، برنج ، سیب زمینی و ... سرو کنید ، میتوانید مقداری فلفل کباب شده هم همراه با خوراک سرو کنید.

نکته ها : اندازه خرد کردن دل و جگر و ... سلیقه ای است اما پیشنهاد میشود خیلی ریز خرد نکنید. بدلیل دیر پز بودن جگر سفید حتما پیش از اضافه کردن باید جداگانه پخته شود . در بعضی دستورها به جای رب گوجه فرنگی از رب انار استفاده میکنند. از این روش برای تهیه دل و جگر مرغ هم میتوانید استفاده کنید.