پودینگ خرما

پودینگ خرما دسری خوشمزه و مقوی است که با چیپس خرما یا همان خرمای خرد شده تهیه می‌شود. این دسر در قالب‌های یک نفره تهیه می‌شود و به همین علت سرو آن بسیار راحت است. برای تهیه پودینگ خرما می‌توانید از قالب‌های سرامیکی تکی یا انواع قالب سیلیکونی مثل قالب سلیکونی ناودونی استفاده کنید. بعد از تهیه پودینگ خرما می‌توانید آن را با سس کارامل، خامه و فندق تزیین کنید و با آن از مهمان‌هایتان پذیرایی کنید.

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. مقداری آب داغ هم از قبل آماده کنید. حال چیپس خرمای را همراه با جوش شیرین و ۳/۴ پیمانه آب داغ داخل شیرجوش یا قابلمه کوچکی بریزید و چند دقیقه روی شعله قرار دهید تا گرم شود. سپس از روی شعله بردارید.

کره نرم شده را در کاسه‌ای بریزید. شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن برقی خوب بزنید. شروع کنید به اضافه کردن آرد سلف رایزینگ به صورت قاشق قاشق و بعد از هر قاشق یکی از تخم مرغ‌ها را داخل مخلوط بشکنید و خوب هم بزنید. پس از آن مخلوط خرما را اضافه کنید و فقط در حدی هم بزنید که مواد با هم مخلوط شوند. بعد، بقیه آرد را هم اضافه کنید و مخلوط را با لیسک زیر و رو نمایید.

قالب‌های پودینگ مورد نظرتان را با کمی کره ذوب شده چرب کنید و مخلوط را داخل قالب‌ها تقسیم کنید. پودینگ را حدود ۲۵ دقیقه در فر بپزید تا زمانی که خلال دندان از آن تمیز بیرون بیاید. ۵ دقیقه بگذارید پودینگ‌ها خنک شوند سپس آنها را از قالب خارج کنید.

پودینگ خرما

برای تهیه سس کارامل، کره را در شیرجوش بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا ذوب شود. سپس شکر و خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و سس شما یکدست شود.

برای سرو اول پودینگ‌ها را در بشقاب برگردانید. اگر در خارج کردن پودینگ از قالب مشکل داشتید از چاقو کمک بگیرید. سس کارامل را روی پودینگ خرما بریزید.

پودینگ خرما

سپس آن را با خامه و مغز فندق خرد شده تزیین کنید.

پودینگ خرما