رول مرغ مجلسی

رول مرغ مجلسی با پنیر فتا از آن غذاهای به یادماندنی و خوش طعمی است که ظاهر خیلی شیکی دارد. اگر قصد دارید مهمان‌هایتان را سورپرایز کنید و هنر آشپزی خودتان را به نمایش بگذارید این غذا یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در اختیار دارید. در ضمن تهیه این رول مرغ مجلسی به نسبت راحت است. فقط باید سینه مرغ‌ها را بکوبید تا نازک شوند و بعد آنها را با مخلوط بی‌نظیر اسفناج و پنیر فتا رول کنید. یک سس خیلی ساده هم در عرض ۵ دقیقه از آب مرغ و چند چاشنی خوشمزه تهیه می‌کنید و روی رول مرغ میریزید. به این ترتیب بعد از نیم ساعت پخته شدن در فر، رول مرغ مجلسی با پنیر فتا آماده می‌شود.

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کف یک ظرف پیرکس مستطیلی را چرب کنید و آن را کنار بگذارید. سینه‌های مرغ را داخل کیسه پلاستیکی یا بین دو کاغذ روغنی قرار دهید آنها را با ردنه یا گوشتکوب آنقدر بکوبید تا نازک شوند و ضخامتی حدود ۵-۶ میلی متر پیدا کنند. سپس مرغ‌ها را داخل بشقابی قرار دهید و دو طرف آنها نمک و فلفل بپاشید.

روغن زیتون را در یک تابه متوسط بریزید و آن را روی شعله نسبتاً کم قرار دهید تا داغ شود. برگ‌های اسفناج و سیر خرد شده را داخل روغن بریزید و حدود ۸ دقیقه تفت بدهید تا اسفناج‌ها نرم و چروکیده شوند. تابه را از روی شعله بردارید و پنیر فتا را به آن اضافه کنید. پنیر و اسفناج را با هم مخلوط کنید، سپس این ترکیب را به طور یکنواخت روی سینه‌های مرغ بریزید و پهن کنید.

اسفناج و پنیر فتا روی سینه مرغ

حال مرغ‌ها را رول کنید و بعد هر کدام از رول‌ها را با نخ یا با دو عدد خلال دندان ببندید تا حین پخت باز نشوند. رول‌های بسته شده را داخل ظرف پیرکس بچینید.

همان تابه قبلی را دوباره گرم کنید. کره، آب مرغ، آبلیمو، پودر سیر و سبزی معطر را داخل آن بریزید و یا هم مخلوط کنید. بگذارید سس روی شعله بماند تا داغ شود و کره ذوب شود. در این مدت هر چند دقیقه یک بار آن را هم بزنید. نصف پیمانه از سس تهیه شده را داخل ظرف مرغ بریزید.

رول مرغ مجلسی با سس مخصوص

۴۰-۳۵ دقیقه آن را در فر بپزید تا مرغ‌ها مغز پخت شوند.

روب مرغ با اسفناج