ژله دو رنگ را می‌توانید به شکل‌های مختلفی تهیه کنید. می‌توانید از ژله با طعم‌های مختلفی استفاده کنید و توت‌ها و میوه‌های مختلفی را داخل آن‌ بریزید. در اینجا از ژله توت فرنگی و توت فرنگی خرد شده برای لایه اول استفاده شده است. در لایه دوم هم از ماست، پودر ژلاتین و عسل استفاده شده که می‌توانید آنها را با مواد دیگری هم جایگزین کنید مثلاً موس وانیل یا بستنی وانیلی (به جای ماست)، ورقه ژلاتین (به جای پودر ژلاتین) و شربت آگاو (به جای عسل).

 دسر دو رنگ آسان

تهیه ژله دو رنگ لیوانی خیلی راحت است و زمان کمی هم احتیاج دارد. فقط لازم است در مرحله اول کمی مهندسی کنید و لیوان‌ها را به صورت مایل در یخچال جاسازی کنید که در ادامه یک روش آن را به طور تصویری خواهید دید. البته این روش تزیین ژله را می‌توانید برای ژله‌های مختلف استفاده کنید.

طرز تهیه ژله لیوانی ساده

ژله را طبق دستور موجود روی بسته بندی آن با آب جوش و سپس آب سرد مخلوط کنید. خوب مایع را هم بزنید تا هیچ اثری از پودر ژله باقی نماند و کاملاً در آب حل شود.

کج قرار دادن ژله لیوانی

ژله مایع را داخل لیوان‌ها بریزید و سپس توت فرنگی خرد شده را به آن اضافه کنید. بهتر است این کار را در دو مرحله انجام دهید. ابتدا ۳/۴ ژله را همراه با توت فرنگی‌ها بریزید و ۵-۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید سپس ژله باقی‌مانده را اضافه کنید. این کار باعث می‌شود توت‌فرنگی روی ژله نیاید و درست در وسط آن معلق به نظر برسد.

برای این که ژله حالت کج پیدا کند در هر دو مرحله لیوان‌ها را به صورت مایل در یخچال قرار دهید. می‌توانید آنها را داخل یک جعبه یا کاسه بلند بگذارید و به دیواره آن تکیه دهید. یا جعبه را به دیواره یخچال تکیه دهید.

لایه اول ژله دو رنگ

حال نوبت به تهیه ژله سفید رنگ می‌رسد. پودر ژلاتین را داخل ۱/۴ پیمانه آب سرد بریزید و هم بزنید. وقتی ژلاتین خوب خیس خورد آن را ۲۰-۳۰ ثانیه در مایکروفر قرار دهید تا در آب حل شود.

ماست را با مقدار دلخواه عسل و عصاره وانیل مخلوط کنید. سپس آن را قاشق قاشق به ژلاتین و آب اضافه کنید و هر بار کمی هم بزنید. وقتی همه مواد به خوبی با هم مخلوط شدند آنها را روی لیوان‌های ژله بریزید. حداقل ۳۰ دقیقه لیوان‌ها را در یخچال قرار دهید تا ژله دورنگ آماده سرو شود.

ژله دو رنگ

نکته: به جای استفاده از پودر ژله می‌توانید خودتان ژله را از آبمیوه دلخواهتان تهیه کنید. برای این کار آبمیوه را روی شعله بگذارید تا به جوش آید و سپس آن را با مقدار لازم ژلاتین مخلوط کنید و بگذارید خنک شود. هر ۵۰۰ میلی‌لیتر مایع احتیاج به ۱۰ گرم (۳ قاشق چایخوری) پودر ژلاتین دارد.