اگه روش تهیه بستنی رولی رو از نزدیک دیده باشید ممکنه فکر کنید کار سختیه. اما اون قدرها هم سخت نیست. در ضمن آدم همیشه دلش میخواد یه بارم که شده خودش این کارو امتحان کنه.

شاید اسم بستنی رولی تایلندی هم شنیده باشید. دلیلش اینه که در اصل این بستنی از کشور تایلند اومده. و تایلندی ها بهش میگن بستنی سرخ کرده. اما خبر ندارن که ما به یه چیز دیگه میگیم بستنی سرخ کرده!.

همون طور که گفتم انواع مختلفی از این بستنی وجود داره. ما اینجا میخوایم طرز تهیه بستنی رولی با بیسکویت اوریو رو آموزش بدیم. شما میتونید به جای بیسکویت از تکه های کیک، شکلات یا میوه هم استفاده کنید.

   

طرز تهیه بستنی رولی

 

مرحله اول:

قبل از هر چیز لازم است لوازم مورد استفاده در رول کردن بستنی از قبیل سینی، کاردک و چاقو را در فریزر قرار دهید تا خنک شوند. بهتر است از دو ساعت قبل این کار را انجام دهید.

مواد و وسایل لازم بستنی  

مرحله دوم:

حالا مایه بستنی رولی را تهیه کنید. سه ماده اولیه یعنی خامه، شیر و شکر را داخل یک شیرجوش یا قابلمه کوچک بریزید. قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید و مرتب هم بزنید. این کار هم باعث حل شدن شکر میشود و هم از ته نشین شدن و سوختن مواد جلوگیری میکند. پس در این مدت دست از هم زدن بر ندارید.

هم زدن مایه بستنی  

مرحله سوم:

بعد از چند دقیقه که مایه بستنی رولی شروع به جوشیدن کرد آن را به کاسه ای منتقل کنید و 20-30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا خنک شود. اگر عجله ندارید میتوانید قابلمه را در آشپزخانه بگذارید تا به دمای اتاق بریزد.

مخلوط بستنی رولی  

مرحله چهارم:

بخش هیجان انگیز درست کردن بستنی رولی این مرحله است. وقتی مایه بستنی خنک شد، بیسکویت اوریو را داخل آن بیاندازید تا به مایه آغشته شود. حالا همه محتویات کاسه را روی سینی یخ کرده بریزید. به کمک دو کاردک بیسکویت ها را خرد کنید و همزمان به سرعت با مایه مخلوطش کنید. این کار ضمن پودر کردن بستنی باعث میشود هوا وارد مایه شده و بستنی کمی حالت پفکی پیدا کند. در این مرحله مدام باید مواد را به وسط سینی بکشید و با کاردک ها بکوبید. در آخر مایه را به صورت یک لایه نازک روی سینی پخش کنید و حداقل به مدت چهار ساعت در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد.

کوبیدن بستنی رولی  

مرحله پنجم:

سینی را از فریزر خارج کنید. قبل از این که بستنی شروع به نرم شدن کند، به سرعت با یکی از کاردک ها از یک سمت بستنی رو رول کنید. سپس این کار را تکرار کنید تا چند عدد نوار رول شده از بستنی داشته باشید.

رول کردن بستنی در خانه  

مرحله ششم:

بستنی رولی ها را با انبر از روی سینی بردارید و داخل کاسه یا ظرف مخصوص بستنی بچینید.

بستنی رولی در خانه

روی بستنی رولی را با اسپری خامه یا خامه فرم گرفته، میوه یا مغزهای دلخواه تزئین کنید. نوش جان!

تزیین بستنی رولی خانگی

نکته های کلیدی تهیه بستنی رولی خانگی:

- حتماً حداقل چهار ساعت سینی بستنی را در فریزر قرار دهید. اگر بستنی نرم است و درست رول نمیشود یعنی به اندازه کافی سرد نشد.

- کاردک و سینی را حداقل نیم ساعت قبل از شروع به کار در فریزر قرار دهید.

- برای جلوگیری از آب شدن بستنی رولی بهتر است ظرف سرو را هم از قبل در فریزر بگذارید تا خنک باشد.