هیچ چیزی مثل کیکی پر شهد و خوشمزه، کنار چای در بعد از ظهر یک روز تعطیل نمیچسبد. کیک شربتی هم از آن نوع کیک هاست. مثل کیک باقلواست اما کمی ساده تر. بنابراین اگر وقت زیادی ندارید و هوس چنین میان وعده خوشمزه ای به سرتان زده وقت را از دست ندهید. یک کیک شربتی خوشمزه تهیه کنید و در کنار عزیزانتان از آن لذت ببرید.

طرز تهیه کیک شربتی

  فر را روی 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه گرم کنید.   روغن و شکر را خوب بزنید تا کاملا با هم مخلوط و کرمی رنگ شود.( شکر باید در روغن حل شود.).سپس تخم مرغها را دانه دانه اضافه کرده و با همزن خوب هم بزنید. پس از اضافه کردن هر عدد مایه را 30 ثانیه بهم بزنید.   هل و سپس ماست را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید.آرد را با بیکینگ پودر  2 مرتبه الک کنید تا گلوله های آردی از بین بروند اما زیاد از حد هم آنها را هم نزنید. درون قالب کاغذ روغنی انداخته و آن را چرب کنید. مواد را در قالب بریزید. و به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید.   از خلال دندان برای تست پخت کیک استفاده کنید و اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید، کیک آماده است. کیک را برش بزنید و در گوشه ای قرار دهید تا خنک شود.  

طرز تهیه شربت روی کیک

برای تهیه شربت کیک، آب و شکر و زعفران را به مدت 10 دقیقه در شیر جوش بجوشانید و بعد هل و در آخر گلاب را اضافه کنید. بعد از دو سه جوش، شربت را از روی حرارت بردارید و در گوشه ای قرار دهید تا خنک شود.   پس از خنک شدن شربت و کیک، شربت را روی کیک بریزید و اجازه دهید تا کیک خوب خیس شود. کیک را حداقل 4 ساعت درون یخچال نگهداری کنید.    

نکات کلیدی تهیه کیک شربتی

- بهتر است میزان شکر را نصف کنید تا شیرینی بیش از حد دلتان را نزند. به این ترتیب کالری کیک شربتی هم بسیار کمتر خواهد شد. - مایه این کیک کمی سفت است و هنگامی که وارد قالب می شود باید آن را با قاشق پخش کنید. اما نیازی به صاف کردن روی مایه کیک نیست. - زودتر از 20 دقیقه در فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد. گاهی متناسب با نوع فر ممکن است پخت تا 50 دقیقه هم طول بکشد. - برای طلائی شدن رویه کیک می توانید حدود 3 دقیقه گریل را روشن کنید.