دسر توت فرنگی خامه‌ای، ظاهری خیلی شیک و مجلسی دارد و می‌توانید آن را در مهمانی‌ پس از صرف ناهار یا شام سرو کنید. دسر توت فرنگی خامه‌ای دو لایه اصلی دارد. لایه اول مانند نان تارت عمل می‌کند و از آرد، شکر و کره تهیه شده است. این لایه همچنین مقداری گردو دارد که زیر دندان می‌رود و طعم خیلی خوبی به دسر می‌دهد. لایه بعدی دسر، خامه و توت فرنگی و سفیده تخم مرغ زده شده است که بافت نرمی دارد و همراه با نان ترد لایه قبلی عالی می‌شود.

دسر توت فرنگی خامه‌ای قبل از سرو چند ساعتی در فریزر قرار داده می‌شود. به همین علت هم دسر سردی است و برای فصل گرما حرف ندارد.

توت فرنگی

طرز تهیه دسر توت فرنگی خامه‌ای

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید.

مواد لازم برای تهیه لایه کراست، یعنی، آرد، شکر قهوه‌ای، گردو و کره ذوب شده را به خوبی با هم مخلوط کنید و در یک تابه بزرگ بریزید. تابه را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا مواد طلایی رنگ شوند. سپس آنها را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کمی خنک شوند. حال مواد را به طور یکنواخت کف تابه پهن کنید.

توت فرنگی‌های خرد شده را با نصف شکر (۱/۴ پیمانه) مخلوط کنید و بگذارید در ظرف باقی بمانند تا آب بیاندازند. خامه را با همزن برقی بزنید (حدود ۵ دقیقه) تا فرم بگیرد. سپس آن را کنار بگذارید.

در کاسه دیگری و با سری همزن تمیز شده سفیده‌های تخم‌مرغ را همراه با شکر باقی مانده و آب لیمو ترش بزنید. حدود ۱۰ دقیقه هم بزنید تا سفیده پف کند.

توت فرنگی را همراه با آبش داخل خامه فرم گرفته بریزید. سفیده تخم مرغ زده شده را هم اضافه کنید و با لیسک زیر و رو کنید تا با هم مخلوط شوند. حال کرم توت فرنگی تهیه شده را روی لایه گردویی بریزید و پخش کنید.

تابه را حداقل ۴ ساعت فریز کنید. برای سرو، دسر را به شکل مربعی برش بزنید. همچنین می‌توانید روی آن را با اسپری خامه و توت فرنگی تزیین کنید.

دسر توت فرنگی