کیک ساده در مایکروویو به آسانی و در عرض ۵ دقیقه آماده می‌شود و برای تزیینش می‌توانید از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید، از خامه و بستنی گرفته تا میوه و مغزهای خوشمزه. کیک ساده در مایکروویو تهیه می‌شود ولی اگر مدت زمان مناسبی در مایکروویو بماند بافتی مانند کیک‌های معمولی پیدا می‌کند. در ضمن این کیک در کاسه‌های کوچک تهیه می‌شود و به این ترتیب هر کس می‌تواند کیک مخصوص به خودش را داشته باشد. در واقع نیازی به خارج کردن کیک از قالبش نیست، اما اگر کف کاسه را به خوبی چرب کنید و بعد از پخته شدن کمی صبر کنید تا کاسه خنک شود می‌توانید آن را از قالب بیرون بیاورید و تزیین کنید.

طرز تهیه کیک ساده در مایکروویو

در یک کاسه متوسط کره را آب کنید. برای این کار کره را به تکه‌های کوچک تقسیم‌کنید و ظرف را ۱۰-۲۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. سپس خارج کنید و هم بزنید تا کره کاملاً ذوب شود. اگر لازم بود چند ثانیه دیگر آن را در مایکروویو بگذارید. سپس شکر را به کره اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

 تهیه مایه کیک

آرد را الک کنید و سپس آن را همراه با تخم‌مرغ و شیر به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و به شدت هم بزنید. مایه باید یکدست و کرم‌مانند شود.

 مایه کیک ساده

کف چهار کاسه کوچک مناسب فر را چرب کنید. سپس مایه کیک را در ظرف‌ها تقسیم کنید. کمی بیشتر از نصف هر ظرف باید پر شود. ظرف‌ها را یکی دو بار روی میز آشپزخانه بزنید تا اگر حبابی در مایه هست از بین برود. سپس با سلفون روی ظرف‌ها را بپوشانید. فقط یک گوشه از سلفون را باز بگذارید تا بخار بتواند خارج شود.

مایه ماگ کیک ساده

حال ظرف‌ها را یکی یکی در مایکروویو قرار دهید تا کیک ساده آماده شود. هر کیک حدود ۵۰-۶۰ ثانیه نیاز به پختن دارد که زمان دقیق آن به قدرت مایکروویو و اندازه ظرف دارد. وقتی کیک پخته شد سلفون را از روی آن بردارید.

ماگ کیک ساده

آن را در یک بشقاب کوچک برگردانید. اگر به راحتی از ظرف جدا نشد می‌توانید با یک چاقو دور تا دور کیک را از ظرف جدا کنید.

کیک ساده در مایکروفر

کیک ساده را با مربا، خامه یا بستنی سرو کنید. همچنین می‌توانید روی آن را با ترافل‌های رنگی یا میوه‌های تازه‌ای مثل توت فرنگی تزیین کنید.

نکته: رعایت کردن زمان پخت اهمیت زیادی دارد. چون اگر کیک زیاد پخته شود خشک می شود و اگر کمتر از زمان لازم پخته شود مغز آن خیس و خام میماند. با یکی دو بار امتحان کردن زمان دقیق را به دست می‌آورید.