زولبیا بامیه از شیرینی‌های محبوب همه ما هستند که به ویژه در ماه رمضان بازار آنها داغ است و این شیرینی‌های خوشمزه سر سفره همه پیدا می‌شوند. اما قبلاً طرز تهیه زولبیا و بامیه و همین‌طور بامیه مصری را آموزش دادیم. این بار نوبت زولبیای مخصوص است که با پنیر خانگی تهیه می‌شود. البته می‌توانید از پنیر آماده هم استفاده کنید. اما پنیر خانگی برای تهیه زولبیای مخصوص مناسب‌تر است. این زولبیای خوشمزه کمی شبیه به بامیه هم هست و در واقع یک شیرینی فوق‌العاده بین زولبیا و بامیه است.

برای تهیه زولبیای مخصوص پنیری اول شربت بار و پنیر را آماده می‌کنیم و کنار می‌گذاریم و بعد بقیه مراحل را طبق آنچه گفته شده ادامه می‌دهیم. مایه زولبیا باید داخل قیف ریخته شود. توجه کنید که گرچه می‌شود به جای قیف از یک کیسه پلاستیکی ضخیم استفاده کرد، کیسه پلاستیکی در مقابل حرارت زیاد ممکن است ذوب شود یا حتی پاره شود. پس بهتر است از یک قیف سیلیکونی استفاده کنید.

طرز تهیه زولبیای مخصوص پنیری

شربت بار را طبق دستوری که قبلاً ذکر شده با مقادیری که در بالا گفته شد تهیه کنید و آن را تا موقع مصرف گرم نگه دارید.

آرد، آرد ذرت، بیکینگ پودر و جوش شیرین را در کاسه‌ شفافی بریزید و با هم مخلوط کنید.

مقدار کمی آب اضافه کنید و خوب هم بزنید. آنقدر آب اضافه کنید تا مایه به صورت خمیر رقیقی در آید (مانند تصویر زیر).

غلظت مواد زولبیا

سپس پنیر کاتیج را اضافه کنید و با دست یا با همزن مخلوط نمایید. وقتی مایه زولبیا آماده شد آن را داخل قیف بریزید. می‌توانید از ماسوره ستاره‌ای یا ماسوره گرد بزرگ استفاده کنید.

زولبیا-اضافه کردن پنیر

روغن را داخل تابه بزرگی بریزید و آن را داغ کنید. وقتی روغن کمی داغ شد با قیف زولبیا را داخل روغن بریزید. شکل زولبیا باید مارپیچی باشد. مارپیچ را از مرکز به بیرون بکشید. روغن باید تقریباً سطح زولبیا را بپوشاند.

 زولبیا مارپیچی

سرخ کردن زولبیا را ادامه دهید تا دو طرفش قهوه‌ای رنگ شوند.

سرخ کردن زولبیا

حال زولبیا را از روغن خارج کنید و آن را به مدت دو دقیقه در شربت بار غوطه ور کنید تا شربت را به خود جذب کند. سپس زولبیای داغ خوشمزه را سرو نمایید.

زولبیا بامیه

نکات تهیه زولبیا پنیری:

شربت بار باید موقع مصرف گرم باشد اما نباید داغ باشد، چون در آن صورت زولبیا بیش از حد نرم می‌شود.

- زولبیا را روی حرارت متوسط سرخ کنید تا مغز آن پخته شود و خام باقی نماند.

- نکات تکمیلی در مورد زولبیا بامیه را در مجله فروشگاه ایران کوک بخوانید.