در بین پیش غذا ها یا اردورهای رایج و راحتی که می تونیم تهیه کنیم اسم املت برامون خیلی آشناست و اصولا با ساده ترین مواد می شه املت های متنوعی درست کرد. تقریبا با هر ماده غذایی به خصوص انواع سبزیجات می شه املت لذیذ و خوشمزه ای درست کرد. از اونجایی که املت  غذایی سریع و فوریه هر شخصی با هر درجه از مهارت در آشپزی به راحتی می تونه املت رو درست کنه و حتی در وعده های غذایی نه تنها به عنوان پیش غذا بلکه به عنوان غذای اصلی و کامل سرو کنه. یکی از انواع مختلف املت،  املت پنیری (fromage omelette) است که به خاطر طعم و مزه خوب و شکل ظاهری متفاوتی که داره طرفداران زیادی داره که حتی اگر با حوصله و دقت و صرف زمان کافی تهیه اش کنیم میتونیم اون رو در میهمانی هامون به عنوان نوعی فینگر فود سرو کنیم و از خوردنش لذت ببریم.

املت پنیری ساده

برای تهیه املت پنیری  می تونیم از مواد دلخواه متفاوت استفاده کنیم تا هم از تهیه اش و هم از خوردنش لذت بیشتر ببریم. به همین منظور امروز تصمیم گرفتم روش تهیه املت پنیری ساده و خوشمزه رو آموزش بدم که تقریبا پایه این نوع املته ولی شما می تونید مواد دیگه ای رو هم با این مواد ترکیب کنید و مثلا املت سبزیجات پنیری، املت ژامبون پنیری، املت قارچ پنیری داشته باشید که خب هر کدوم طعم خاص خودش رو داره که حتما لذیذ و دلچسبه. امیدوارم دستور آشپزی امروز براتون الهام بخش ایده های متفاوت و قشنگ باشه و ازش لذت کافی ببرید.

طرز تهیه املت پنیری

مرحله اول:

فر را با درجه 180 درجه سانتی گراد کرم کنید.

مرحله دوم:

تخم مرغ و خامه سنگین را با همزن برقی دو تا سه دقیقه بزنید تا مایه سبکی بدست آید.  

مرحله سوم:

کره را درتابه نچسب قرار دهید و تابه را در فر بگذارید تا کره ذوب شود.  

مرحله چهارم:

نمک و فلفل را به مایه خامه و تخم مرغ اضافه کنید. مواد را در تابه داخل فر بریزید و در فر را ببندید تا مایه کمی خودش را بگیرد.  

مرحله پنجم:

مانند آنچه در تصویر می بینید مواد را به حالت دورانی و آرام از دیواره ها جدا کنید.

  مراحل-املت-پنیری-min  

مرحله ششم:

پنیر رنده شدو سبزیجات خرد شده را روی تخم مرغ پخته بریزید و دوباره ظرف را در فر قرار دهید تا زمانی که پنیر آب شود و املت پنیری کاملا منسجم شود.

  املت  

اگر دوست دارید املت پنیری برشته داشته باشید چند دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی آن طلایی و برشته شود(این مرحله حساس است و باید در این زمان کنار فر باشید و املت را چک کنید تا نسوزد . تخم مرغ سریع می سوزد)

  املت پنیری ساده  

نکات کلیدی تهیه  املت پنیری

- در مرحله اول تخم مرغ را خوب بزنید تا کاملا سبک شود و حجم بگیرد چرا که روی کیفیت املت پنیری یعنی پوک و کرکی شدن آن تاثیر می گذارد. - در املت پنیری از انواع ادویه و حتی از سیر هم می توان استفاده کرد. - مراحل پخت را می توان روی اجاق گاز هم انجام داد.  

همراهان عزیز خوشحال می شویم املت پنیری را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.