خوراک گوشت و قارچ با پوره سیب زمینی غذایی فوق العاده خوشمزه و ساده است که هم میتواند به شکل گراتن در فر تهیه شود و هم بدون فر. در اینجا خوراک گوشت و قارچ در فر به شکل گراتن پخته شده است.

اما شما میتوانید پس از تهیه پوره سیب زمینی و مخلوط گوشت و قارچ، مخلوط را روی پوره بریزید و غذا را به همان صورت سرو کنید. در صورتی که میخواهید از پنیر هم در این حالت استفاده کنید، در مرحله آخر پخت گوشت و قارچ، پنیر رنده شده را روی آن بریزید و یکی دو دقیقه درب تابه را ببندید تا پنیر ذوب شود.

گراتن گوشت و قارچ و پوره سیب زمینی  

طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ

مرحله اول:

سیب زمینی ها را در قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید خوب آب پز و نرم شوند. بعد از خنک شدن، آنها را پوست بکنید و با پوره ساز یا گوشتکوب به خوبی له کنید.

پوره سیب زمینی

مرحله دوم:

شیر را به سیب زمینی له شده اضافه کنید. کمی هم نمک بزنید و مخلوط کنید. حال برای تهیه گراتن، پوره سیب زمینی آماده شده را کف ظرف مورد نظر یکنواخت پهن کنید.

گراتن پوره سیب زمینی

مرحله سوم:

قارچ را خرد کنید و در تابه روغن بریزید. وقتی آب قارچ کشیده شد کمی آن را تفت بدهید تا پخته شود و آن را کنار بگذارید. پیاز را کاملاً ریز کنید و در روغن تفت بدهید تا شروع به طلایی شدن کند.

سپس کمی زردچوبه به آن بزنید. گوشت چرخ کرده را نیز اضافه کنید. نمک، فلفل و کمی دیگر زردچوبه بزنید. به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ گوشت عوض شود. رب گوجه را اضافه کنید و 3-4 دقیقه دیگر تفت بدهید. سپس قارچ را به آن اضافه کنید و از روی شعله بردارید.

مخلوط گوشت و قارچ

مرحله چهارم:

تا اینجا غذا آماده است. میتوانید مخلوط گوشت و قارچ را روی پوره بریزید و به همین شکل سرو کنید. اما برای تهیه گراتن مخلوط را در ظرف پوره بریزید و آن را یکنواخت پهن کنید.

گراتن گوشت و قارچ

مرحله پنجم:

پنیر موزورلا را روی سطح خوراک بپاشید. مقداری هم آویشن روی آن بپاشید. (میتوانید از آویشن در مخلوط گوشت و قارچ هم استفاده کنید)

پنیر گراتن گوشت و قارچ

مرحله ششم:

ظرف را 20 دقیقه در فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده است قرار دهید. در آخر 2-3 دقیقه شعله روی فر را روشن کنید تا رویش هم طلایی شود.

خوراک گوشت و قارچ با پوره سیب زمینی

خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ با پوره سیب زمینی آماده است.این غذای خوشمزه را برش بزنید و با سس دلخواه نوش جان کنید.