تهیه و خوردن دسر و شیرینی های سالم و مغذی همیشه دغدغه افراد بسیاری است. معمولا افراد دوست دارن ضمن خوردن شیرینی های خوش آب و رنگ جذاب، مواد مورد نیاز وضروری بدنشون رو هم تامین کنن. و از آسیب مواد مضری مثل قند و شکر به دور باشن. یکی از دسرهای خوشمزه ای که خوردنش می تونه هر کسی رو به خوبی سر حال بیاره ترافل خرمایی هست که می شه اون رو با مواد مغذی متنوعی تهیه کرد.

ترافل خرمایی یکی از میان وعده هایی است که مدتی هست طرفدار بسیار پیدا کرده و در مناسبت های مذهبی و غیر مذهبی سرو می شه که از جمله این مناسبت ها میتونیم به ماه رمضان اشاره کنیم. این ترافل ها میتونن گزینه ای سبک و پر انرژی برای افطاری یا سحری  به حساب بیان.

با توجه به بالا بودن سطح سلامت این دسر یا افطاری خوشمزه قصد داریم روش تهیه ترافل خرما رو توی این مطلب به شما آموزش بدیم تا از این به بعد این شیرینی سالم رو وارد رژیم غذایی خودتون کنید و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرید و از فواید بی شمارش بهره مند بشید. یه پیشنهاد عالی دیگه هم براتون دارم. اگه دوست دارید ویدیو طرز تهیه ترافل خرمایی و انواع دیگه دسر برای افطار رو ببینید میتونید به فروشگاه برادران حسینی هم سری بزنید. خشکبارشون هم عالیه. میتونید انواع مغزها رو تهیه کنید و باش دسرتون رو تزیین بکنید.

ترافل خرما و گردو

طرز تهیه ترافل خرمایی

مرحله اول:

خرما را در کاسه ای حاوی آب ولرم بریزید تا به راحتی بتوان پوست آن را جدا کرد(اگر از رطب استفاده میکنید نیازی به خیس کردن نیست.)

مرحله دوم:

پس از خیس خوردن پوست و هسته خرما را بگیرید.

مرحله سوم:

بیسکویت را در میکسر بریزید و آن را پودر کنید.

مرحله چهارم:

خرما ، گلاب، دارچین را همراه خامه در میکسر بریزید.

تهیه ترافل خرما

مرحله پنجم:

شکلات تخته ای را به روش بن ماری یعنی روی بخار آب ذوب کنید. (بهتر است اول شکلات را تکه تکه کنید و بعد آن را در ظرفی بزرگتر از ظرف بخار آب بریزید تا بخار آب وارد ظرف شکلات نشود و شکلات روان و یکدستی به دست آید.)

مرحله ششم:

از مایه ترافل خرمایی گلوله هایی به اندازه گردو یا کمی کوچکتر درست کنید و آن را در شکلات ذوب شده بغلتانید و بعد ترافل آغشته به شکلات را در هر نوع مغز یا پودر و ماده تزیینی دیگر بغلتانید تا ترافل کاملا آماده شود.

 ترافل خرما آسان

ترافل خانگی

نکات کلیدی تهیه ترافل خرمایی :

-کم و زیاد بودن مواد مختلف ترافل سلیقه ای است. اگر دوست دارید ترافل بیسکویت بیشتری داشته باشد باید مایه را با مقدار خامه بیشتر ترکیب کنید تا حالت خمیری داشته باشد و حتی می توان مقداری شکلات ذوب شده داخل مایه استفاده کرد.

-می توان از زنجبیل هم در این ترافل استفاده کرد.

-ترافل خرما را با هر نوع مغز یا پودر می توان تهیه کرد.

 همراهان عزیز خوشحال می شویم ترافل خرمایی را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.