حتما برای شما هم پیش اومده که ندونید شام چی درست کنید. یا حتما شده که خیلی وقت ها به دنبال یه غذای آسون و سریع باشید تا کمی استراحت کنید و وقت زیادی برای غذا درست کردن صرف نکنید. علاوه بر این پیدا کردن غذایی که هم سالم باشه و هم همه پسند کار آسونی نیست. معمولا وقتی اسم غذای ساده وسط میاد همه یاد سمبوسه میفتن. چون سمبوسه و پیراشکی رو همه مخصوصا بچه ها خیلی دوست دارن. انواع کوکو هم که دم دست هست و هر وقت اراده کنید می تونید حداقل کوکو سیب زمینی رو درست کنید. اما حتما شما هم از غذاهای ساده و تکراری خسته شدین و به دنبال یه غذای جدید و خوشمزه هستید که ترجیحا توش از گوشت و مرغ استفاده نشده باشه. امروز به شما طرز تهیه یه غذای جدید رو یاد می دیم که هم سادس و هم جدیده. اسم این غذا کوکو کاهو خوشمزه است که درست کردنش خیلی راحته. به علاوه این که خیلی پر خاصیته و برای سلامتی مفیده. از اون جا که کاهو یکی از پر مصرف ترین سبزیجات دنیاس خیلی راحت می تونید اون رو تهیه کنید و باهاش غذا درست کنید. کاهو سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامینه. مصرف کاهو می تونه فیبر مورد نیاز روزانه ی شما رو تامین کنه. راستی اگر رژیم دارید این غذا نه گوشت و مرغ داره و نه کالری. پس کوکو کاهو رو حتما تو برنامه رژیم غذاییتون قرار بدید. تو روزهای شلوغ که زمان کافی برای درست کردن غذا ندارید، بهتون پیشنهاد می کنیم این غذای خوشمزه و آسون رو امتحان کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. حالا بیاید با هم ببینیم طرز تهیه کوکو کاهو چجوریه:

 

طرز تهیه کوکو کاهو

 

۱- مقداری برگ کاهوی سبز و سفت را خرد کنید. اندازه ی خرد کردن کاهو به سلیقه شما بستگی دارد. اما هرچه ریزتر باشد کوکو کاهوی شما یکدست تر خواهد بود. می توانید کاهو ها را در خردکن بریزید تا یکدست خرد شوند.

۲- سیر تازه را ریز خرد کنید و به همراه تخم مرغ ها داخل کاسه ای بریزید و با کاهوهای خرد شده مخلوط کنید. جعفری خرد شده، آرد، نمک، فلفل و کمی زردچوبه را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کوکو آماده شود.

۳- برای سرخ کردن مایه کوکو، داخل تابه ای نچسب روغن بریزید. آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. مایه کوکو را داخل روغن داغ بریزید و در تابه را بگذارید. زمانی که یک طرف کوکو کاهو سرخ و پخته شد، آن را مثل پیتزا به صورت مثلثی برش دهید، برش ها را برگردانید تا سمت دیگر کوکو نیز سرخ شود.

۴- کوکو کاهو شما آماده است. می توانید روی آن را با زرشک، گردو، گوجه و زیتون تزیین و سرو کنید.

  کوکو کاهو خوشمزه  

نکات کلیدی طرز تهیه کوکو کاهو

- بهتر است از برگ های اطراف کاهو که سبزتر، کلفت تر و ضخیم تر هستند استفاده کنید. ما اغلب این قسمت های کاهو را دور می ریزیم! از آن ها برای کوکو کاهو استفاده کنید!

- برای بهتر شدن طعم کوکو کاهو می توانید کمی دارچین به دلخواه به مایه کوکو اضافه کنید.

- به جای سیر تازه می توانید از سیر حبه ای و یا پودر سیر نیز استفاده کنید.

- برای زیباتر شدن کوکو کاهو می توانید از قالب های کوکو در شکل های مختلف استفاده کنید. به این صورت که اجازه دهید روغن داخل تابه داغ داغ شود. سپس قالب های را داخل روغن داغ قرار دهید تا آن ها هم داغ شوند. سپس مایه کوکو کاهو را داخل هر قالب بریزید و بعد از آن که کوکو کمی خودش را گرفت قالب را خارج کنید.

- کوکو کاهو را می توانید به صورت مثلثی برش دهید و یا با قاشق به صورت گرد داخل روغن داغ شده بریزید.

- برای تهیه کوکو کاهو می توانید از کاهو پیچ هم استفاده کنید. از هر نوع کاهویی که استفاده می کنید، حتما آن را قبل از مصرف با نمک ضد عفونی کنید و خوب بشویید.

- به دلخواه می توانید کمی فلفل دلمه ای خرد شده و پیاز رنده شده نیز به مایه کوکو کاهو اضافه کنید. دقت کنید که در صورت استفاده از پیاز حتماً آب آن را بگیرید و بعد به مایه کوکو کاهو اضافه کنید.

- اگر به جعفری تازه دسترسی ندارید می توانید از جعفری خشک شده نیز استفاده کنید.

- اگر قصد دارید کوکو کاهو را برای مهمانی سرو کنید، می توانید کمی مغز گردوی خرد شده داخل مایه کوکو بریزید تا هم طعم بهتری داشته باشد و هم ظاهری مجلسی و شیک پیدا کند.

- این کوکو را میتوانید به عنوان یکی از لایه های کوکوی مجلسی هم استفاده کنید. تصاویر از: Mhb_mhm/m&m ، @radvin90@