پختن کیک خانگی همیشه یکی از سرگرمی هایی است که می تواند افراد خانواده را به وجد آورد. خاطره پیچیدن عطر کیک تازه در خانه خیلی ها را راغب می کند تا دست به کار شوند و کیکی خوشمزه به عنوان صبحانه، عصرانه یا میان وعده ها تهیه کنند. اصولا کیک در فر تهیه می شود ولی راه هایی وجود دارد که ما را بی نیاز از فر می کند و می توانیم کیک بدون فر خوشمزه تهیه کنیم. به عنوان مثال کیک در کیک پز، کیک در قابلمه، کیک در پلوپز و حتی با ساندویچ ساز که به آن کیک ساندویچ ساز یا کوکی میکری هم می گویند.

کیک ساندویچ ساز راهی ساده و فوری است تا بتوانیم انواع کیک های خوشمزه مانند کیک ساده، کیک شکلاتی یا هر کیک دیگر را در خانه تهیه کنیم. اگر مایه کیک غلظتی مناسب داشته باشد یعنی اگر نه خیلی شل و روان و نه خیلی سفت باشد می توان هر نوع کیکی را در ساندویچ ساز تهیه کرد و از خوردن آن لذت برد.

کیک بدون فر

با توجه به این مطلب امروز می خواهیم روش تهیه کیک ساندویچ ساز وانیلی را به شما آموزش دهیم. این کیک می تواند صبحانه ای دلچسب و نیز میان وعده ای باشد برای کودکان و دانش آموزان که حتی می توان آن را با انواع سس مانند سس میوه یا سس شکلاتی سرو کرد.

طرز تهیه کیک ساندویچ ساز

 

مرحله اول:

بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید. مواد خشک را دو بار با هم الک کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم:

تخم مرغ را در ظرفی گود بریزید و چند دقیقه با چنگال یا همزن دستی خوب بزنید. سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و مجددا خوب مایه کیک فوری را هم بزنید.

تهیه کوکی میکری

مرحله سوم:

حال شیر و روغن مایع را به مایه تخم مرغی اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم:

مخلوط آرد الک شده را به مایه اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید تا گلوله ای از آرد در مایه کیک ساندویچ ساز نباشد و کاملا یکدست شود.

کیک با ساندویچ میکر

مرحله پنجم:

ساندویچ ساز را به وسیله قلمو با کمی روغن مایع چرب کنید و به وسیله قاشق یا قیف، به اندازه یک قاشق غذاخوری از مایه کیک را در ساندویچ میکر بریزید (مراقب باشید بیش از حد مایه داخل دستگاه نریزید و فضا را برای پف کردن کیک در نظر داشته باشید.)

کیک در ساندویچ ساز

مرحله ششم:

در دستگاه را ببندید و صبر کنید تا دو طرف کیک شما طلایی شود. این مرحله برای هر سری از کیک های شما 3-4 دقیقه طول میکشد. اگر قبل از ریختن مایه ساندویچ ساز را گرم نکنید آماده شدن سری اول بیشتر طول خواهد کشید.

کوکی میکری

نکات کلیدی تهیه کیک ساندویچ ساز:

-در این کیک می توان مقداری رنده پوست پرتقال ریخت تا کیک ساندویچ ساز پرتقالی داشته باشید و یا اینکه یک قاشق غذاخوری از آرد کم کنید و به جای آن به همان میزان پودر کاکائو بیافزایید  تا کیک شکلاتی ساندویچ ساز داشته باشید.

- در صورت تمایل می توان مقداری کشمش، میوه خشک و مغز خوراکی را خرد کرد و با مایه مخلوط کرد که در این صورت کیک آجیلی یا میوه ای خواهید داشت.

- اگر مایل هستید کیک زبرا با دورنگ داشته باشید مقداری از مایه کیک را با مقداری پودر کاکایو ترکیب نمایید و مواد را به صورت ترکیبی در دستگاه بریزید.

-اگر دوست دارید میتوانید به جای شیر از ماست، خامه یا پنیر خامه ای استفاده کنید. که در این صورت باید بیکینگ پودر را با ماست مخلوط کنید.

 همراهان عزیز خوشحال می شویم کیک ساندویچ ساز  را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.