سالاد اندونزی یا گادو گادو  از اندونزی به کشور ما اومده اما ما هم یه خرده تغییرات توی موادش اعمال کردیم و مدل ایرانی اون رو تهیه می کنیم! این سالاد خوشمزه و جذاب هم کنار غذاهای گرم و گوشتی میچسبه و هم میتونه خودش یک وعده شام سبک و رژیمی باشه.

در ادامه طرز تهیه سالاد اندونزی به صورت تصویری آمده است:

 

سالاد اندونزی مهمانی

طرز تهیه سالاد اندونزی خانگی

 

مرحله اول:

برای تهیه سالاد ابتدا باید نخود فرنگی و ذرت را جداگانه بپزید. هم چنین میتوانید از کنسرو آن ها استفاده کنید. اگر دوست دارید در این سالاد از هویج پخته استفاده کنید، در این مرحله آن را بپزید تا تمام مواد مورد نیاز سالاد آماده شود.

 

مرحله دوم :

کلم سفید و قرمز را به صورت رشته ای یا نگینی خرد کنید. اگر از هویج پخته استفاده می کنید به صورت نگینی و اگر هویج خام است آن را رنده ی درشت کنید.

 

مرحله سوم :

کالباس را نیز نگینی یا رشته ای خرد کنید. سپس آن را به همراه کلم های خرد شده، ذرت، نخود فرنگی، خیارشور و هویج در یک ظرف نسبتا بزرگ بریزید تا برای مخلوط کردن سالاد راحت باشید.

 

مواد اولیه سالاد اندونزی

مرحله چهارم :

سس مایونز را به همراه روغن زیتون به سالاد اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا سس کاملا به خورد سالاد برود. سالاد را قبل از سرو بهتر است به مدت یک الی دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک و خوشمزه تر شود. نوش جان.

 

 سالاد اندونزی

نکات کلیدی تهیه سالاد اندونزی

- برای تهیه سالاد با کشمش می بایست کشمش را از قبل به مدت یک الی دو ساعت در یک ظرف آب بریزید تا کاملا خیس بخورَد. سپس آن را آبکش کرده و به سالاد اضافه کنید.

برای طعم دهی بیشتر به کشمش ها میتوانید سس مایونز، سرکه، نمک، فلفل و ادویه های دلخواه را به آن ها اضافه کنید و به مدت نیم تا یک ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند. البته این سالاد با کشمش و گردو هم طرافداران زیادی دارد که برای استفاده بهتر از گردو در این سالاد؛ میتوانید آن را به مخلوط سس مایونز و کشمش اضافه کنید تا نرم و طعم دار شود.

- سالاد اندونزی رژیمی فرق چندانی با دستور گفته شده ندارد و فقط بهتر است از سس مایونز، کشمش و انواع مواد با کالری بالا در آن استفاده نشود.

- در صورتی که میخواهید سس مایونز را از این سالاد حذف کنید، میتوانید ماست های ترش را جایگزین نمایید.

- برای تهیه سالاد اندونزی مجلسی فقط لازم است زیبایی و تزیینات سالاد شما خاص باشد. هم چنین برای مهمانی ها میتوانید سالاد اندونزی قالبی تهیه کنید. برای این کار فقط کافیست یک ظرف مستطیل شکل را نم دار کنید و یک کیسه ی فریزر در آن قرار دهید. آب باعث می شود کیسه تکان نخورد.

مواد سالاد را برش های ریز بزنید و سس را اضافه کنید. حالا سالاد را در قالب بریزید و به کمک پشت قاشق آن را به ظرف فشار دهید تا سالاد شکل قالب را بگیرد. پس از دو الی سه ساعت که سالاد را در یخچال قرار دادید به آرامی و به کمک کیسه فریزر از قالب خارج و تزیین نمایید.

سالاد اندونزی مجلسی

- می توانید این سالاد خوشمزه را با شوید و جعفری تازه هم تهیه کنید. مقدار مواد در آن دلخواه است.

- این مطلب دستور تهیه سالاد اندونزی با کلم برگ سفید و قرمز بود. اما این سالاد با کلم بروکلی و گل کلم هم تهیه می شود که میتوان کلم را پخته یا خام در این سالاد مصرف کرد.

- اگر دوست دارید سالاد سالم تری داشته باشید میتوانید کالباس یا ژامبون را حذف کرده و آن را با مرغ ریش ریش شده یا گوشت درست کنید.

- سالاد اندونزی با سیب زمینی پخته و سالاد با ماکارونی دو نوع محبوب دیگر از این سالاد هستند. در این نوع سالاد، می بایست اول از همه ماکارونی یا سیب زمینی را بپزید و بعد سبزیجات را خرد کنید. همچنین به این نوع سالاد، گوجه فرنگی هم میتوان اضافه کرد.

- طرز تهیه سالاد با قارچ هم که بسیار پرطرفدار است، نکته خاصی ندارد. فقط باید اول قارچ را کمی تفت دهید و بعد سالاد را آماده کنید.

- در صورت تمایل میتوانید به مواد سالاد به میزان دلخواه سرکه نیز اضافه کنید.

- برای تهیه سالاد با سس فندق می توانید به پیج recipetineats مراجعه کنید.