در این مطلب دو روش آسان را برای تهیه کباب ترکی در منزل توضیح داده ایم. روش اول برای خانواده و عزیزانتان میتواند کاربردی تر باشد اما روش دوم مخصوص زمان هایی است که یک مجلس بزرگ با مهمان های زیاد دارید.

کباب ترکی یا دنر را با گوشت قرمز و یا مرغ، چه چرخ کرده و چه فیله و حتی به صورت کباب ترکی مخلوط میتوان تهیه کرد. ما در روش اول از گوشت چرخ کرده و در روش دوم از گوشت فیله استفاده کرده ایم. امیدواریم که از تهیه کردن کباب ترکی رستورانی اما در خانه لذت ببرید.

 

روش اول: طرز تهیه کباب ترکی پنیری خانگی

مرحله اول:

گوشت چرخ کرده را در ظرف مناسبی بریزید. نمک، فلفل و سیر را به آن اضافه کنید. به کمک دست خوب گوشت را چنگ بزنید تا مواد به طور کامل با هم مخلوط شوند.

چنگ زدن گوشت

مرحله دوم:

یک قسمت 150 گرمی از گوشت جدا کنید. سپس آن را در قالب برش کوکی قرار داده و فشار دهید. (قالب برش کلوچه یا کوکی کمک می کند که بتوانید اندازه یکسانی برای برگر ها حفظ کنید.)

شکل دهی

این کار را برای کل گوشت چرخ کرده انجام دهید و همه ی گوشت را به برگر های یک اندازه تبدیل کنید.

تهیه برگر

مرحله سوم:

روی سینی فر، قالب برش کوکی را قرار دهید. یک عدد پیاز را از وسط نصف کنید. یک عدد سیخ چوبی بلند و نوک تیز بردارید. سیخ چوبی را از میان نصف پیاز رد کنید تا مطابق عکس، پیاز و قالب برش کوکی، پایه ای برای کباب ترکی خانگی باشد.

سیخ کباب ترکی

مرحله چهارم:

یک عدد برگر را از سیخ چوبی رد کنید و روی پیاز و قالب برش کوکی قرار دهید. یک ورقه پنیر را نیز رد کنید تا روی برگر قرار بگیرد. این کار را برای همه برگرها تکرار کنید و مابین آن ها پنیر ورقه ای بگذارید. توجه داشته باشید که سیخ چوبی دقیقا در مرکز برگرها باشد و کباب ترکی یک دست و منظم دربیاید.

قرار دادن برگرها در سیخ

مرحله پنجم:

وقتی تمام برگر ها را قرار دادید کار را با نصف دیگر پیاز تمام کنید. نیمه ی دیگر پیاز را از سیخ چوبی رد کرده و روی همه برگر ها قرار دهید.

مرحله ششم:

در سینی فر، دور کباب ترکی را میتوانید با سیب زمینی و چیپس پر کنید. سینی فر را به مدت یک ساعت در فر با دمای 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت قرار دهید. (میتوانید با توجه به ترجیح و ذائقه خودتان زمان پخت را از یک ساعت بیشتر یا کمتر کنید.)

مرحله هفتم:

کباب ترکی خانگی را از فر خارج کرده و با انواع سس، سیب زمینی سرخ کرده و انواع نوشیدنی ها میل کنید.

 کباب ترکی با سیب زمینی

روش دوم: طرز تهیه کباب ترکی در منزل

 

مواد لازم کباب ترکی:

گوشت استیکی  30 عدد

نمک  2 قاشق غذاخوری

فلفل 1 قاشق غذاخوری

سیر خرد شده  4 عدد

روغن  2 قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ  1 عدد

فلفل سبز خرد شده  3 عدد

پیاز خرد شده  1 عدد

کره  2 قاشق غذاخوری

آرد  2 قاشق غذاخوری

شیر  3 پیمانه

پنیر پارمزان  1 پیمانه

پنیر موزارلا  1 پیمانه

نمک و فلفل به میزان لازم

مرحله اول:

فر را روشن کنید و در دمای 140 درجه سانتی گراد یا 380 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله دوم:

استیک ها را به نمک، فلفل، سیر و مقداری روغن زیتون آغشته و طعم دار کنید.

مرحله سوم:

مانند روش قبلی، یک پیاز را نصف کنید و نیمه ی آن را ابتدای سیخ چوبی بلندی، قرار دهید. گوشت ها را به همان ترتیب گفته شده در روش قبلی، در سیخ چوبی قرار دهید. (با این تفاوت که این بار لایه های پنیر بین گوشت ها قرار نمی گیرند.)

پایه کباب ترکی

مرحله چهارم:

وقتی قرار دادن استیک ها در سیخ چوبی تمام شد، نیمه ی دیگر پیاز را در سیخ و بالای گوشت ها قرار دهید.

آماده کردن کباب ترکی خانگی

مرحله پنجم:

سیخ چوبی را در سینی فر قرار داده و دور آن را با پیاز و فلفل پر کنید. سینی فر را به مدت 3 الی 4 ساعت یا تا زمانی که گوشت نرم و ترد شد؛ در فر بگذارید.

مرحله ششم:

در این مرحله قرار است برای کباب ترکی خانگی تان سس پنیری درست کنید. برای تهیه سس ابتدا باید کره را حرارت دهید تا ذوب شود. سپس آرد را به کره اضافه کنید. شیر را به آرامی در سس پنیرتان بریزید و بهم بزنید. وقتی مخلوط یک دست شد، پنیر موزارلا و پارمزان، نمک، فلفل و ادویه های دلخواهتان را به سس اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله هفتم:

کباب ترکی را از فر خارج کنید. به کمک یک چاقوی تیز، تکه های گوشت را برش دهید. سپس کباب را با نان همبرگر و سس پنیری سرو کنید. نوش جان.

سرو کردن کباب ترکی

-این دستور تهیه از سایت twistedfood ترجمه شده است.