لازانیا رولی مرغ و اسفناج روشی جدید برای پخت لازانیاست که خوردن آن را راحتتر می کند و به همین دلیل مناسب سرو در میهمانی هاست. این نوع لازانیا با سس سفید بشامل، طعمی بسیار لذیذ و خوشمزه دارد که با یکبار امتحان عاشق آن خواهید شد. بچه ها از طرفداران پر وپا قرص این غذا هستند.

 

طرز تهیه لازانیا رولی مرغ و اسفناج

 

ورقه های لازانیا را در ظرفی گود بصورت ضربدری روی هم قرار دهید. سپس روی آنها آب جوش بریزید، تا حدی که روی آن را بپوشاند. لازانیا را حدود 20 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا کمی نرم شود اما له و چسبناک نشود. سپس لازانیا را آبکشی کنید و کنار بگذارید.

در این فاصله، اسفناج ها را در ماهیتابه بزرگی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. در ماهیتابه را بگذارید و اسفناج ها را حدود 2 دقیقه بپزید. سپس در آن را بردارید، کمی تفت دهید و مجددا در ماهیتابه را بگذارید. حدود 2-3 دقیقه دیگر اسفناج ها را بپزید تا کاملا جمع و پلاسیده شوند و آب آن ها کشیده شود. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و اسفناج ها را داخل آبکش بریزید تا آب اضافی اش خارج و خنک شود.

ماهیتابه را مجددا روی حرارت قرار دهید و کره آب شده را داخل آن بریزید. پیاز و سیر خرد شده را به کره اضافه کنید و حدود 5 دقیقه تفت دهید. سپس آرد را داخل ماهیتابه بریزید و خوب هم بزنید تا ترکیبی غلیظ حاصل شود. کم کم آب مرغ و شیر را اضافه کنید و مدام هم بزنید.

سس را حرارت دهید تا به جوش بیاید و مدام هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی سس غلیظ و یکدست شد حرارت را کم کنید. 2 فنجان پنیر موزارلا و نصف فنجان پنیر پارمزان را اضافه کنید و هم بزنید. سس سفید را با نمک و فلفل مزه دار کنید و برگ ریحان خرد شده را به آن اضافه کنید.

حرارت را تا حد امکان کم کنید تا سس گرم بماند. فر را روی 200 درجه سانتیگراد قرار دهید. آب اضافی اسفناج ها را بگیرید. می توانید با دست اسفناج ها را کمی فشار دهید تا مطمئن شوید آب آنها کاملا خارج شده است. اسفناج ها را داخل کاسه بزرگی بریزید. مرغ خرد شده، پنیر ریکوتا، 1 فنجان موزارلا، و نصف فنجان باقیمانده پنیر پارمزان را به اسفناج اضافه کنید و خوب ترکیب کنید.

  %d8%b1%d9%88%d9%84-%d9%84%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d9%81%d9%86%d8%a7%d8%ac

ترکیب مرغ و پنیر را بطور یک اندازه روی ورقه های لازانیا بریزید و بعد لازانیا را رول کنید. به همین ترتیب تمام ورقه های لازانیا را رول کنید. یک سینی فر مستطیلی آماده کنید و نصف سس سفید را کف آن بریزید. لازانیاهای رول شده را داخل ظرف بچینید. بدلخواه می توانید آن ها را افقی یا عمودی بچینید.

  %d9%84%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d8%b1  

وقتی تمام لازانیاها را داخل ظرف قرار دادید باقیمانده سس سفید را روی آن بریزید. روی لازانیا را با 1 فنجان باقیمانده پنیر موزارلا بپوشانید.

لازانیا را حدود 30 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید تا پنیر روی آن برشته و طلایی شود. سپس ظرف را خارج کنید، روی لازانیا را با برگ ریحان تازه تزیین و بصورت گرم نوش جان کنید.