غذاهای ایتالیایی معمولاً جزو محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاها هستن. چیکن پارمزان شاید به اندازه پاستا و پیتزا شناخته شده نباشه اما قطعاً ارزشش رو داره که امتحانش کنید. البته همین اول بهتون بگم درست کردن این غذا کمی وقت گیره چون در دو مرحله تهیه میشه. در مرحله اول تهیه چیکن پارمزان لازمه مرغ رو سوخاری کنید. در مرحله دوم همراه با سس گوجه ای که آماده کردید و پنیر (به دلخواه) داخل فر قرار میدید تا پنیر ذوب بشه و مرغ کمی طعم سس رو به خودش بگیره.

مقدار سسی که در چیکن پارمزان استفاده میشه سلیقه ای است. بعضی ها دوست دارن مرغ رو کاملاً غرق در سس کنند. ولی بعضی ها ترجیح میدن فقط کمی سس روی تکه های مرغ بریزن. این بستگی به سلیقه شما داره.

 

طرز تهیه چیکن پارمزان (ایتالیا)

مرحله اول: هر سینه مرغ را به 2 قسمت برش بزنید تا چهار لایه نازک مرغ آماده شود. آرد سوخاری، پنیر پارمزان رنده شده، مقداری نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید. تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و بزنید تا یکدست شود.

  غذای ایتالیایی

چند قاشق روغن داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. سینه های مرغ را در تخم مرغ بزنید سپس در مخلوط آرد سوخاری و پنیر بغلطانید تا تمام سطح مرغ به این مواد آغشته شود. سینه های مرغ را داخل ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شوند سپس کنار بگذارید.

غذای ایتالیایی

کره را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، پیاز و سیر را ریز خرد کنید و با کره تفت دهید تا نرم شوند سپس رب گوجه فرنگی و نصف لیوان آب، مقداری ریحان خرد شده، نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود.

  غذای ایتالیایی

سس را داخل ظرف فر بریزید و سینه های مرغ سوخاری را روی آن قرار دهید. روی هر برش مرغ یک قاشق از سس بمالید و در صورت تمایل یک ورقه پنیر موزارلای تازه قرار دهید. سپس ظرف را داخل فر با دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت  10 - 15 دقیقه قرار دهید تا چیکن پارمزان آماده شود.

غذای ایتالیایی

نکته ها:

- در صورت تمایل میتوانید روی هر سینه مرغ مقداری پنیر موزارلا قرار دهید. اما این مرحله اجباری نیست.  مراحل کار به همان صورت است و تنها پیش از قرار دادن در فر چند ورقه پنیر موزارلا روی مرغ های سوخاری قرار میگیرد.

- این غذای ایتالیایی با پاستا سرو میشود اما شما میتوانید آن را با نان، پوره سیب زمینی، سیب زمینی سرخ شده و ... نیز سرو کنید.

- چیکن پارمزان باید در آخر در فر قرار داده شود تا برشته شود. اما در صورتی که فر ندارید میتوانید مرحله آخر را هم روی گاز انجام دهید. بعد از قرار دادن پنیر چند دقیقه درب تابه را ببندید تا پنیر ذوب شود. البته در این صورت مرغ کمی ترد بودنش را از دست میدهد. - این غذا شباهت زیادی به خوراک مرغ پنیری دارد که با تکه های مرغ ریز شده و نان سیر تهیه میشود.