مرغ تندوری ( هند )

کباب هندی

طرز تهیه : مرغ ها را بشویید و با استفاده از چاقو روی سطح مرغ ها شیارهایی ایجاد کنید سپس ران های مرغ را به مدت 30 دقیقه داخل آب نمک سرد خیس دهید ( در این مدت ظرف را داخل یخچال بگذارید ).

برای تهیه سس مخصوص تندوری پیاز ، سیر ، ماست ، آبلیمو ، چند قاشق روغن مایع ، ادویه ها ، نمک و رنگ خوراکی را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شوند ( میتوانید به جای رنگ خوراکی از زعفران یا زردچوبه استفاده کنید ).

کباب هندی

ران های مرغ را از ظرف اب نمک خارج کنید و همراه با سس تندوری داخل کیسه فریزر بریزید و خوب تکان دهید تا تمام سطح مرغ ها به سس آغشته شود سپس به مدت حداقل 8 ساعت داخل یخچال بگذارید تا مرغ ها خوب مزه دار شوند.

پس از استراحت مرغ ها را از کیسه فریزر خارج کنید ، فر را با حداکثر دما روشن کنید و مرغ ها را داخل سینی فر بچیینید و داخل فر بگذارید تا کباب شوند ( برای طعم و رنگ بهتر پس از 15 دقیقه مرغ ها را از فر خارج کنید و به سس آغشته نمایید و مجدد داخل فر بگذارید ).

طرز تهیه مرغ تندوری ( هند )

میتوانید مرغ ها را با جوجه گردان فر کباب کنید یا مرغ ها را داخل هواپز آماده کنید ؛ پس از اینکه تمام مرغ ها کباب شدند در ظرف بگذارید و همراه با ماست و .. سرو کنید ( میتوانید به جای ادویه های گفته شده از 2 قاشق چایخوری ادویه گرام ماسالا استفاده کنید ).