آب‌نبات‌های دریا با ظاهر شیشه‌ای و براق، دل هر کسی را آب می‌کنند. این آب‌نبات‌ها به دلیل شباهت‌شان به شیشه‌های رنگارنگ و مات که در سواحل دریا و اقیانوس پیدا می‌شوند، آب‌نبات دریا نام گرفته‌اند. آب‌نبات‌های دریا که در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف و با مواد اولیه اندکی درست می‌شوند، محبوبیت زیادی در بین بچه‌ها دارند. این آب‌نبات‌ها با توجه به شکل ظاهری‌شان برای مهمانی‌ها و تولدهایی با تم اقیانوس، پری دریایی و دزدان دریایی مناسب هستند. طرز تهیه آب‌نبات دریا کاملا ساده و آسان است و در خانه به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. با ایران کوک همراه باشید تا طرز تهیه آب‌نبات دریا را یاد بگیرید. مطمئن باشید کودکان‌تان عاشق این آب‌نبات‌های خوشمزه و زیبا خواهند شد.  

طرز تهیه آب‌نبات دریا

مرحله اول شکر، آب و سرکه را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از این‌که مواد به جوش آمدند، اجازه دهید 3 دقیقه دیگر نیز روی حرارت بمانند. البته باید حواس‌تان باشد رنگ شکر کاراملی نشود.

آب نبات

مرحله دوم در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بردارید و اسانس مورد علاقه‌تان، رنگ خوراکی و آبلیمو را به مواد اضافه کنید.   مرحله سوم منتظر شوید تا مواد سرد شوند. سپس، یک کاغذ روغنی داخل سینی بیندازید و روی آن را با روغن چرب کنید. آب‌نبات را روی کاغذ بریزید و اجازه دهید آب‌نبات بسته شود. آب‌نبات را پس از بسته شدن با ضربه های پشت قاشق خرد کنید. سپس مقداری پودر قند داخل بشقاب بریزید و تکه‌های آب‌نبات دریا را در آن بغلتانید تا مات شوند.

آب نبات

 

نکات مهم در تهیه آب‌نبات دریا

آب‌نبات‌های دریا را داخل ظرف دربسته یا کیسه فریزر بسته‌بندی کنید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. این آب‌نبات‌ها ماندگاری زیادی دارند و برای چند ماه می‌توانید آن‌ها را نگهداری کنید. آب نبات‌های دریا برای مهمانی‌ها، تولدها و ساخت گیفت مناسب هستند. می‌‍توانید آب‌نبات دریا را با چند رنگ خوراکی در چند ظرف تهیه کنید تا آب‌نبات‌های رنگین کمانی و جذاب داشته باشید.   سخن آخر آب‌نبات‌های دریا با ظاهر شیشه‌ای و براق، طرفداران زیادی به ویژه در بین کودکان دارند. این آب نبات‌ها به دلیل شباهت به شیشه‌های مات و رنگی که در سواحل دریا و اقیانوس پیدا می‌شوند، آب‌نبات دریا نام گرفته‌اند. آب‌نبات‌های دریای جذاب و خوشمزه را می‌توانید راحت و فوری تهیه کنید و در مهمانی‌ها و تولدهایی با تم اقیانوس، پری دریایی و دزدان دریایی سرو کنید. مواد اولیه به کار رفته در تهیه آب‌نبات دریا شامل شکر، آب، اسانس، پودر قند، آبلیمو، سرکه سفید و رنگ خوراکی هستند. برای تهیه این آب‌نبات کافی است شکر، آب و سرکه را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. چند دقیقه بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید و بقیه مواد را به آن اضافه کنید. بعد از این که آب‌نبات سرد شد، آن را روی بشقابی با کاغذ روغنی بریزید و منتظر شوید بسته شود. سپس، آب‌نبات دریا را با ضربه‌های پشت قاشق خرد کنید.