بورانی اسفناج، پیش‌غذایی خوشمزه و محبوب است و البته می‌توان آن را به عنوان یک وعده غذای سبک و فوری نیز سرو کرد. این پیش‌غذا به دلیل وجود اسفناج بسیار مقوی و مفید است. سبزی اسفناج دارای مقادیر زیادی ویتامین ث، ویتامین ای، سلنیوم، منگنز و بتاکاروتن است که همه آن جزو آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن هستند. این آنتی اکسیدان‌ها با پوکی استخوان مبارزه می‌کنند و از فشار خون بالا و گرفتگی رگ‌ها در بدن جلوگیری می‌کنند.  همچنین مقدار زیادی فیبر در اسفناج وجود دارد که علاوه بر پایین نگهداشتن قند خون موجب احساس سیری طولانی‌مدت و جلوگیری از پرخوری می‌شود.

امروز در ایران کوک قصد داریم طرز تهیه بورانی اسفناج و پنیر خامه‌ای را آموزش دهیم که در آن از خامه ترش و پنیر خامه‌ای استفاده شده است. این بورانی اسفناج خوشمزه و خاص را می‌توانید در کمتر از 15 دقیقه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

 

طرز تهیه بورانی اسفناج و پنیر خامه‌ای

مرحله اول

ابتدا سیر را خرد کنید. سپس، مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و سیر خرد شده را به آن بیفزایید. سیر را در روغن تفت دهید تا بوی آن بلند شود.

 

مرحله دوم

در این مرحله اسفناج پخته‌شده را به سیر سرخ‌شده اضافه کنید و آن‌ها را کمی با هم تفت دهید. سپس، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و آن را کناری قرار دهید تا مواد سرد شوند.

 

مرحله سوم

اسفناج و سیر سردشده را داخل یک کاسه بریزید و خامه ترش و پنیر خامه‌ای را به آن‌ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بورانی اسفناج و پنیر خامه‌ای شما آماده است. می‌توانید آن را با نان پیتا یا هر نان دیگری سرو کنید.

بورانی

سخن آخر

بورانی اسفناج، پیش غذایی خوشمزه و محبوب است که می‌توانید آن را به عنوان غذایی فوری و سبک نیز سرو کنید. همچنین اسفناج موجود در این پیش‌غذا دارای خواص و مزایای فراوانی برای سلامتی است. سبزی اسفناج سرشار از ویتامین ث، ویتامین ای، سلنیوم، منگنز و بتاکاروتن است که به مبارزه با پوکی استخوان، گرفتگی رگ‌ها، کاهش فشار خون، پایین نگهداشتن قند خون و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها کمک می‌کنند.

برای درست کردن بورانی اسفناج باید سیر و اسفناج را با کمی روغن تفت دهید و اجازه دهید سرد شوند. بعد از سرد شدن اسفناج و سیر نیز خامه ترش و پنیر خامه‌ای را به آن‌ها اضافه کنید. بورانی اسفناج و پنیر خامه‌ای را می‌توانید با نان پیتا یا هر نان دیگری سرو کنید.