همراه کردن پیش غذای سبک مانند سالاد با وعده های غذایی اصلی یکی از راه های داشتن تغذیه سالم است و البته هضم و جذب غذا را نیز راحت تر می کند. سالاد ها را به خوبی می شناسیم و می دانیم روش تهیه راحتی دارند و با ترکیب میوه و سبزیجات و حتی مواد گوناگون می توان سالادهای خوشمزه و مقوی تهیه کرد و از خوردنشان لذت برد. سالاد ها، هم می توانند کاملا گیاهی باشند مانند سالاد فصل و سالاد کلم، سالاد تبوله و هم می توانند از ترکیب گیاه و گوشت و مواد گوشتی  تهیه شوند که اتفاقا بسار لذیذ و پرطرفدارند. از این دست سالادهای ترکیبی می توان به سالاد الویه، سالاد سزار، سالاد پاستا، سالاد ماهی، سالاد ذرت و مرغ و ... اشاره کرد.

سالاد مرغ و ذرت

مرغ و ذرت هر دو از مواد غذایی مقوی و سرشار از انرژی هستند که با  ترکیب این دو می توان سالاد یا غذایی کامل و مغذی تهیه کرد. سالاد ذرت و مرغ حتی می تواند برای سرو در مجالس در نظر گرفته شود بنابراین می خواهیم روش تهیه سالاد ذرت و مرغ مجلسی را در این دستور به شما آموزش دهیم. امیدواریم این سالاد خوشمزه را در خانه تهیه کنید و در کنار اعضای خانواده از خوردنش لذت ببرید.

سالاد مرغ و ذرت خوشمزه

 

طرز تهیه سالاد ذرت و مرغ

 

مرحله اول:

سینه مرغ را همراه ادویه ها به خوبی مزه دار کنید و اجازه دهید برای طعم دار شدن مدتی در یخچال استراحت کند.

تهیه سالاد ذرت و مرغ

مرحله دوم:

پس از استراحت، تابه را گرم و کمی چرب کنید و سینه مرغ را در تابه قرار دهید و اطراف آن را کاملا برشته کنید.

تهیه سالاد مرغ و ذرت

مرحله سوم:

مرغ را ریش ریش  کنید و در ظرفی گود بریزید. ذرت و پیاز خرد شده را به آن بیافزایید و خوب مخلوط کنید(اگر از کنسرو ذرت استفاده می کنید قبل از باز کردن در قوطی حتما باید آن را به مدت 20 دقیقه بجوشانید و بعد در سالاد مرغ و ذرت یا هار غذای دیگر استفاده کنید)

تهیه سالاد ذرت و مرغ خوشمزه

مرحله چهارم:

در این مرحله ماست و خامه ترش را همراه نمک و فلفل و آب مرکبات  به ترکیب مرغ و ذرت اضافه و مخلوط کنید.(اگر مایل بودید 1/2 قاشق مرباخوری رنده پوست پرتقال به سالاد اضافه کنید که سالاد را بسیار مهطر و خوشمزه تر می کند)

تهیه سالاد ذرت و مرغ مجلسی.

مرحله پنجم:

به تعداد نفرات تکه ای نان بردارید، مقداری کاهو و مقداری مایه سالادذرت و مرغ  روی آن قرار دهید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.(بهتر است پس از آماده کردن سالاد آن را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا مزه دار شود)

تهیه سالاد ذرت و مرغ سالم

نکات کلیدی تهیه سالاد ذرت و مرغ

- برای تهیه سالاد ذرت و مرغ هیچ محدودیتی نیستی و می توانید مواد مختلف را به این ترکیب اضافه کنید.

-استفاده از نان برای سالاد کاملا اختیاری است. اگر مایل هستید تعدادی نان تست را به شکل مکعبی برش بزنید و آن را همرا کمی کره و  پودر سیر در تابه تفت دهید یا در فر گریل کنید و بعد به سالاد بیافزایید که طعم سالاد را بسیار لذیذ خواهد کرد.

-میتوانید از سس تاباسکو به عنوان چاشنی این سالاد استفاده کنید.(در این صورت می توانید آب پرتقال یا آب لیمو را حذف کنید.

-به جای ماست یا خامه می توان از سس مایونز استفاده کرد.

همراهان عزیز خوشحال می شویم سالاد ذرت و مرغ را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.