اگر شما هم مثل من از طرفدارهای پای سیب و کارامل باشید، قطعاً از درست کردن کیک سیب کاراملی که ترکیبی از پای سیب و کارامل به همراه کرم طعم دار است، لذت خواهید برد. این کیک به قدری ساده است که من فکر نمی کنم کیکی ساده تر از کیک سیب کاراملی وجود داشته باشد. البته این کیک یک تفاوت عمده با دیگر کیک ها دارد. کیک سیب و کاراملی که در ادامه دستورش را میخوانید را نمیشود از قالب خارج کرد و حالت خیسی دارد. به همین خاطر به آن دامپ کیک هم گفته میشود. برای سرو باید کیک را با قاشق بردارید و داخل کاسه بریزید. در واقع کیک شما باید با قاشق میل شود.

در یک تعطیلات آخر هفته این کیک  به همراه یک نوشیدنی، می تواند یک کیک صبحانه جذاب و خوشمزه باشد چون خیلی سریع آماده می شود و نیاز به صرف وقت زیادی ندارد علاوه بر این عطر دارچین موجود در این کیک نیز طرفداران خاص خود را دارد. پس با من همراه شوید تا گام به گام پیش رویم و این کیک عالی رو با هم درست کنیم. امیدوارم از پختن و خوردن این کیک در کنار خانواده و دوستانتان لذت ببرید.

 

طرز تهیه کیک سیب کاراملی

مرحله اول: گرم کردن فر

ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید تا فر گرم شود.

 

مرحله دوم: آماده سازی قالب کیک

مقداری روغن در یک قالب با اندازه 9 در 13 سانتی متر اسپری کنید. به طوری که قالب به خوبی چرب شود.

 

مرحله سوم: تهیه لایه اول کیک سیب کاراملی

2 پیمانه فیلینگ پای سیب (که دستور تهیه ش در میاد میانی پای سیب موجود است)، 1/4 پیمانه سس کارامل، 1 قاشق چای خوری آب لیمو و 1/2 قاشق چای خوری دارچین را در قالبی که چرب کردید، بریزید و با هم مخلوط کنید و مواد را داخل قالب صاف و یک دست کنید.

  مرحله اول تهیه کیک سیب کاراملی

مرحله چهارم: اضافه کردن لایه دوم کیک سیب کاراملی

1 بسته پودر کیک را روی مواد داخل قالب بریزید و با 1/2 پیمانه کره ذوب شده و 1/2 پیمانه گردو خرد شده روی آن ها را بپوشانید. البته استفاده از گردوی خرد شده اختیاری است.

  مرحله دوم تهیه کیک سیب کاراملی  

مرحله پنجم: پخت کیک

در این مرحله قالب محتوی مواد را در فری که از قبل گرم کرده اید، به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید. سپس قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود.

 

مرحله ششم: تهیه کرم زده شده طعم دار

در مدت زمانی که کیک در حال خنک شدن است، خامه فرم گرفته طعم دار را درست کنید. یک کاسه بزرگ فلزی و یک همزن دستی را در فریزر بگذارید تا زمانی که به خوبی سرد شوند. در صورت تمایل می توانید از همزن برقی استفاده کنید.

  مرحله سوم تهیه کیک سیب کاراملی  

مرحله هفتم: تهیه کرم طعم دار کیک سیب کاراملی

سپس کاسه و همزن را از فریزر خارج کنید. خامه پرچرب یا را داخل کاسه بریزید و در حدود 6 تا 8 دقیقه هم بزنید تا خامه خوب فرم بگیرد.

پس از اینکه خامه خوب فرم گرفت، 4 قاشق غذاخوری پودر قند، 1 قاشق چای خوری وانیل و 3/4 قاشق چای خوری دارچین را به کرم اضافه کنید و هم بزنید.

  تهیه کرم زده شده طعم دار  

کیک سیب کاراملی را پس از خنک شدن در ظرف مناسب قرار دهید و به همراه کمی عصاره سس کارامل و گردو سرو کنید.

نوش جان!

  دامپ کیک سیب کاراملی  

نکات کلیدی تهیه کیک سیب کاراملی

- در تهیه این کیک، بنابر ذائقه و سلیقه خود، از هر نوع فیلینگ پای که دوست دارید می توانید استفاده کنید. - منبع اصلی: سایت tablespoon