پاستا با کدو و قارچ یک غذای بسیار خوشمزه و دلچسبه، شما می تونید این غذا رو برای روزهایی که سرتون خیلی شلوغه درست کنین و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرین. پاستا یک غذای ایتالیایی می باشد، اما در همه جای دنیا شناخته شده است. در پخت پاستا باید یک نکته را مد نظر داشته باشید، و آن اینکه پاستا را زیاد نپزید. اگر پاستا زیاد پخته شود طعم آن عوض شده و دیر هضم می شود. همیشه به زمان پخت نوشته شده روی پاکت پاستا توجه کنید و نگذارید بیشتر از آن پخته شود. چون از قارچ و کدو برای تهیه این خوراک گیاهی استفاده می شود بسیار مقوی است. این غذا برای زمانی که وقت و انرژی لازم برای پخت و پز ندارید، گزینه‌ای مناسب است. ایران کوک بهترین دستور پخت پاستا با کدو و قارچ را با شما به اشتراک می گذارد. امیدوارم این غذا را پخته و از خوردن آن لذت ببرید. مطمئن باشید اطرافیان شما وقتی این غذا را میل کنند، همیشه درخواست پخت مجدد آن را از شما خواهند داشت. این غذا از زمان آماده سازی تا پخت کامل 35 دقیقه طول می کشد. آنچه که این دستورالعمل را جذاب می کند این است که با هر نوع ماکارونی می توانید آن را بپزید.

طرز تهیه پاستا با کدو و قارچ

مرحله اول: پخت ماکارونی

برای پختن ماکارونی یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید و داخل آن آب بریزید و بگذارید جوش بیاید. سپس مقداری نمک داخل آن بریزید و در نهایت ماکارونی را اضافه کنید.(برای تهیه پاستا با کدو و قارچ از هر نوع پاستای فرمی که دوست داشته باشید میتوانید استفاده کنید) تقریبا 6 دقیقه زمان برای پخت ماکارونی کافی است، اما چون زمان پخت ماکارونی ها متفاوت است به زمان تعیین شده روی بسته بندی آن دقت کنید. پس از پخت، ماکارونی را با آب سرد آبکش کنید.

 

مواد لازم پاستا با کدو و قارچ

 

مرحله دوم: آماده کردن سس پاستا با کدو و قارچ

ابتدا پیاز ها را پوست گرفته و نگینی خرد کنید. کدوها را شسته و خشک کنید، آن ها را نیز خرد کنید. سیرها را نیز له کنید، می توانید آن ها را رنده کنید. یک قاشق غذاخوری روغن داخل یک تابه بریزید و پیازها را 2 دقیقه سرخ کنید. سپس کدو را اضافه کرده و آن ها را نیز 2 دقیقه دیگر سرخ کنید. قارچ، سیر و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حرارت را زیاد کنید تا آب قارچ کشیده شود. سپس شیر و خامه و پوره گوجه را اضافه کنید، سپس نمک، فلفل و ریحان تازه را به مواد اضافه کنید و وقتی به جوش آمد حرارت گاز را خاموش کنید.

  سس پاستا سبزیجات  

مرحله سوم: مخلوط کردن پاستا با سس و پخت آن

در ظرف مناسب فر، ماکارونی پخته شده را بریزید. پنیر موزارلای تازه خرد شده را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس سس آماده شده را روی آن بریزید. در آخر پنیر رنده شده را روی همه مواد بپاشید و ظرف پاستا با کدو و قارچ را داخل فری که از قبل روی درجه حرارت 200 درجه سانتی گراد روشن کرده اید بگذارید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه زمان بگذرد تا پاستا آماده شود. در آخر گریل را روشن کرده تا روی پاستا نیز برشته شود. پاستای آماده شده را با ریحان تازه تزیین کنید و میل نمایید. قطعا از طعم آن لذت می برید.

 

آماده شدن پاستای کدو

 

نکات کلیدی پخت پاستا با کدو و قارچ

- پاستا با کدو و قارچ را می توانید با کدو تنبل نیز درست کنید. مراحل پخت هیچ تفاوتی ندارد.

- برای طعم و رنگ خوشایند تر بهتر است از رب گوجه خانگی استفاده کنید. - شما می توانید از ماکارونی پخته نشده برای طبخ این غذا استفاده کنید. فقط باید به توجه داشته باشید که زمان پخت شما زیاد تر می شود (۳۵ تا ۴۰ دقیقه). همچنین باید روی ظرف را با یک فویل آلومینیومی بپوشانید تا ماکارونی کاملا بپزد.

- برای پنیر رنده شده روی غذا میتوانید از موزارلا، چدار، پارمزان یا ترکیب آنها استفاده کنید.  

عکس ها از: https://www.esterkocht.com/