درخت‌های کاج تزئین شده ویترین مغازه‌ها را پر کرده‌اند و بابانوئل‌های خندان از گوشه و کنار شهر سرک می‌کشند: کریسمس در راه است و به زمستان نورسیده‌ی ما حال و هوای گرما و دوستی بخشیده است. برای استقبال از کریسمس کارهای زیادی برای انجام دادن هست، تمیز کردن منزل، تزئین درخت کریسمس، و تهیه هدیه برای دوستان و آشنایان. اما ساده‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش شاید تهیه غذاها و شیرینی‌جات مخصوص کریسمس باشد. از شیرینی‌های زنجبیلی، تا انواع کیک‌های زمستانی و کوکی‌های شکری، شیرینی‌های مخصوص کریسمس متنوع و لذیذ هستند و آماده کردن آن‌ها زحمت چندانی ندارد. کوکی کریسمس یکی از ساده‌ترین انواع شیرینی کریسمس است، و ایده‌‌های بامزه‌ی زیادی برای تزئین آن‌ وجود دارد. تزئین کوکی‌های کریسمس بهانه‌ی خوبی است که اعضای خانواده، به خصوص فرزندان دلبندتان را دور هم جمع کنید تا با خلاقیت و سلیقه‌ی خود کوکی خودشان را تزئین کنند و مشارکتی لذت‌بخش با سایر اعضای خانواده داشته باشند. در این دستور طرز تهیه کوکی کریسمس را به همراه چند ایده‌ی هیجان‌انگیز برای تزئین آن‌ها توضیح خواهیم داد.

 

طرز تهیه کوکی کریسمس

 

مرحله اول:

فر را روی دمای 180 درجه گرم کنید. دو عدد سینی فر را با کاغذ شیرینی‌پزی بپوشانید. آرد، بیکینگ پودر، و نمک را در یک ظرف مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم:

شکر و کره را به مدت 2 دقیقه با همزن مخلوط کنید تا پف کند و سبک شود. شیره شکر، وانیل و تخم‌مرغ را اضافه کرده و مخلوط کنید. مخلوط آرد را کم کم اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

مرحله سوم:

خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را به صورت جداگانه داخل پلاستیک بپیچید و برای 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 

مرحله چهارم:

یکی از بخش‌های خمیر را از یخچال خارج کنید و روی یک سطح آردپاشی شده پخش کنید تا قطر آن به حدود 1/2 سانتیمتر برسد. برای جلوگیری از چسبیدن خمیر به وردنه، سطح وردنه و خمیر را آردپاشی کنید. با استفاده از کاتر کوکی شکل‌های دلخواه خود را از خمیر جدا کنید و به فاصله 2 سانتیمتر از سایر قطعات روی سینی شیرینی‌پزی قرار دهید.

 

مرحله پنجم:

برای 8 الی 10 دقیقه کوکی‌ها را داخل فر قرار دهید تا طلایی شوند. سپس کوکی‌ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند. بخش دوم خمیر را از یخچال خارج کنید و مراحل 4 و 5 را دوباره تکرار کنید. بعد از پخت، کوکی‌ها را به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید تا خنک شوند.

 

مرحله آخر:

برای تهیه لایه تزئینی روی کوکی کریسمس، سفیده تخم مرغ‌ها را با آبلیمو هم بزنید. به مرور پودر قند را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا صاف و یکدست شود. به تعداد رنگ‌هایی که برای تزئین مد نظر دارید، مواد را به کاسه‌های جداگانه تقسیم کنید. برای هر کاسه، سر یک چاقو را داخل رنگ خوراکی فرو کنید و داخل مواد هم بزنید تا خوب رنگ بگیرند. هر رنگ از مخلوط را به یک قیف خامه جداگانه منتقل کنید. حال با استفاده از رنگ‌های مختلف، روی کوکی‌های کریسمسی را تزئین کنید. برای تزئین می‌توانید از پودر قند و انواع ترافل هم استفاده کنید.

 

تزئین کوکی کریسمس

  تزئین کوکی کریسمس  

در این بخش چند ایده‌ی جالب را برای تزئین کوکی کریسمس با شما عزیزان در میان می‌گذاریم.

آدم برفی

چند قطعه مارشمالو را به دو نیمه تقسیم کنید. روی هر قطعه کوکی مقداری پوشش تزئینی سفید بریزید و یک قطعه مارشمالو را به عنوان سر آدم برفی روی آن بچسبانید. یک قطعه چوب شور را به دو نیم تقسیم کنید و به عنوان دست‌های آدم برفی قرار دهید. با استفاده از سس شکلات و یا ترافل، دهان و دکمه‌های تن آدم برفی را درست کنید.

  کوکی آدم برفی

دانه‌های برف

چه چیزی بهتر از دانه‌های برف تداعی‌گر زمستان است؟ برای تزئین برفی کوکی‌های کریسمس، از کاترهای برفی با شکل‌های مناسب و رنگ‌های بنفش و آبی ملایم استفاده کنید.

  کوکی برفی  

استفاده از آیسینگ و رنگ خوراکی

سطح کوکی کریسمس را با یک لایه آیسینگ به رنگ دلخواه خود بپوشانید و با استفاده از شکلات سفید و رنگ خوراکی روی آن را با جملات کوتاه و نقاشی‌های ساده تزئین کنید.

تزئین کوکی با جوهر  

کوکی‌های ساندویچی

بین هر جفت کوکی مقداری خامه تازه یا کرم قرار دهید و کوکی کریسمس ساندویچی درست کنید!   کوکی ساندویچی  

تزئین خانوادگی!

اعضای خانواده و دوستانتان را دور هم جمع کنید، به عنوان سرگرمی کوکی‌ها را به شکل همدیگر تزئین کنید، و یک روز شاد و پرخاطره را رقم بزنید.   کوکی کریسمس با خانواده   تزئینات معمول کوکی کریسمس به شکل‌هایی مانند درخت کاج، دست‌کش‌های قرمز، آدم برفی، و به رنگ‌های قرمز و سبز و سفید هستند. تهیه و تزئین کوکی کریسمس فعالیتی ساده و خلاقانه است و می‌تواند به سرگرمی‌ای شاد و پرخاطره برای شما و عزیزانتان بدل شود. کریسمس مبارک!   کوکی کریسمس