قهوه لاته چیست ؟ یکی از انواع قهوه خوشمزه و عالی. همون طور که قبلا روش تهیه قهوه هایی مثل قهوه ترک، قهوه توت فرنگی و قهوه موکا رو آموزش دادیم، امروز نوبت طرز تهیه قهوه لاته ست. مواد تشکیل دهنده قهوه لاته ؛ قهوه اسپرسوی دم کرده، شیر و طعم دهنده های دلخواه هست. توی این روشی که در ادامه با هم انجامش میدیم، شما نیازی به وسیله خاصی ندارین. در واقع این روش مخصوص کساییه که دوست دارن خودشون توی خونه قهوه رو تهیه کنن، اما وسایل حرفه ای در دسترسشون نیست.

توی این دستور ما مقدار مواد اولیه رو تعیین نکردیم چون بستگی به خودتون داره. اما توصیه میشه مقدار شیری که آماده می کنین، دو برابر مقدار اسپرسو باشه. ولی این که چه قدر از شیر رو به قهوه اضافه می کنین به ذائقه خودتون وابسته هست. همین طور اضافه کردن مواد شیرین کننده هم کاملا سلیقه ای به حساب میاد. این روش یه راهکار عالی برای کم کردن هزینه کسانیه که روزانه مقدار زیادی قهوه لاته مصرف می کنن. پس چه در تهیه قهوه حرفه ای هستین و چه مبتدی، ازتون دعوت می کنیم با طرز تهیه این نوشیدنی گرم و دلچسب همراه ما باشین.

 

طرز تهیه قهوه لاته

 

مرحله اول: آماده سازی قهوه برای لاته

قهوه اسپرسو یا قهوه دم کرده و غلیظ را آماده کنید. برای این مرحله می توانید از دستگاه اسپرسو ساز استفاده کنید. ترجیحا قهوه نباید خیلی رقیق باشد. میزان اسپرسو می تواند یک سوم پیمانه باشد. اما باز هم به خودتان بستگی دارد.

 

دم کردن قهوه

مرحله دوم: به کف آوردن شیر

شیر را در یک پارچ یا لیوان در دار بریزید. نیمی از لیوان را با شیر پر کنید. درب لیوان را بگذارید و آن را با بیشترین شدتی که می توانید تکان دهید. شیر باید کف دار شده و حجم آن دو برابر شود. این کار را برای 30 تا 60 ثانیه ادامه دهید.

 

ریختن شیر در ظرف

مرحله سوم: قرار دادن شیر در مایکروویو

درب ظرف را بردارید. ظرف شیر را در مایکرویو به مدت سی ثانیه و بدون در قرار دهید. حرارت مایکروویو کمک می کند کف تا بالای شیر بیاید و ثابت بماند.

 

کف کردن شیر

مرحله چهارم: ریختن قهوه در فنجان

در این مرحله از تهیه قهوه لاته باید اسپرسو یا قهوه ای که آماده کرده اید را در فنجان مورد نظرتان بریزید. بهتر است فنجانی که انتخاب می کنید بزرگ و با دهانه پهن باشد.

 

ریختن اسپرسو در فنجان

مرحله پنجم: افزودن شیر به قهوه لاته

یک قاشق بزرگ بردارید. شیری که در مایکروویو گرم کرده اید را در قهوه بریزید. مقدار شیری که اضافه می کنید به خودتان بستگی دارد. از یک قاشق بزرگ استفاده کنید تا از وارد شدن فوم روی شیر به قهوه جلوگیری کنید.

 

اضافه کردن شیر

مرحله ششم: قرار دادن فوم روی قهوه (1)

حالا به کمک قاشق هر چه قدر دوست دارید از فوم روی قهوه خود قرار دهید.

 

قرار دادن فوم

مرحله هفتم: قرار دادن فوم روی قهوه (2)

با قاشق دوم فوم را از روی قاشق اول خالی کرده و به روی قهوه لاته منتقل کنید. این کار را تا حدی که ترجیح می دهید ادامه دهید.

 

ریختن فوم روی قهوه لاته

مرحله هشتم: تزیین لاته

اگر تمایل دارید می توانید برای تزیین لاته مقداری پودر کاکائو یا پودر جوز هندی روی فوم بپاشید. نوش جان.

 

قهوه لاته با تزیین کاکائو

نکات کلیدی تهیه قهوه لاته

- اگر دوست دارید قهوه شما کمی طعم دار یا شیرین شود، می توانید سیروپ دلخواهتان را قبل از اضافه کردن فوم، همراه با افزودن شیر گرم، در قهوه بریزید.

- می توانید به لاته یک قاشق چایخوری وانیل یا اسانس بادام هم اضافه کنید. سس کارامل یا شربت افرا هم این نوشیدنی را خوشمزه تر می کند.

- منبع دستور تهیه قهوه لاته سایت www.thekitchn.com است.