پاناکوتا یکی از دسرهایی است که اخیرا محبوبیت زیادی در دنیا پیدا کرده. این دسر با خامه، شیر و ژلاتین تهیه میشود و بافتی نرم و دلپذیر دارد. انواع مختلف آن از قبیل پاناکوتا توت فرنگی، انار، موز و شکلات هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. دسر پاناکوتا وانیلی با سس انبه هم مناسب دوست داران انبه هست. طعم میوه دوست داشتنی انبه در کنار این دسر خامه ای فوق العاده است. پس در درست کردن آن شک نکنید. همین حالا انبه ها را آماده کنید و دست به کار شوید. در ادامه آموزش تصویری پاناکوتا وانیلی با سس انبه را میبینید.

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با سس انبه

مرحله اول:

یک قاشق چایخوری پودر ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و روی آن چند قاشق آب بپاشید ، کاسه را روی حرارت بخار اب قرار دهید و پس از 10 دقیقه هم بزنید تا ژلاتین حل شود.

مرحله دوم:

انبه ها را پوست بکنید و گوشت انبه را جدا کنید و همراه با پودر هل داخل قابلمه ای بریزید ، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا انبه گرم شود. انبه را با پشت چنگال خوب له کنید سپس ژلاتین حل شده را به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

سس انبه پاناکوتا

مرحله سوم:

پوره انبه را به ارتفاع 1 بند انگشت داخل لیوان های سرو بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود.

مرحله چهارم:

2 قاشق چایخوری باقی مانده پودر ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و روی آن چند قاشق آب بپاشید ، کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و پس از 10 دقیقه هم بزنید تا ژلاتین حل شود.

مرحله پنجم:

برای تهیه پاناکوتا خامه، شیر، شکر و اسانس وانیل را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، هم بزنید تا مواد داغ شوند ( دقت کنید داغ شود اما نجوشد ) سپس ژلاتین حل شده را اضافه و مخلوط کنید ، لیوان ها را از یخچال خارج کنید و پاناکوتا را کم کم روی لایه قبلی که بسته شده است بریزید.

پاناکوتا با سس انبه

پاناکوتاها را در یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود. سپس روی آنها را با پسته تزیین و سرو کنید.

نکات کلیدی تهیه پاناکوتا وانیلی با سس انبه

- 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین برابر با 1 ورقه ژلاتینی بزرگ یا 2 ورقه ژلاتینی کوچک است.

- میتوانید جای دو لایه را با هم عوض کنید و سس را روی دسر بریزید. همچنین میتوانید پاناکوتا وانیلی را به صورت قالبی در قالب ژله تهیه کنید و موقع سرو سس انبه را روی آن بریزید.