هر سال با نزدیک شدن شب یلدا یکی از چیزایی که خانومای با سلیقه خیلی به فکرش هستن تدارک خوراکی های مخصوص شب یلداست. درسته که پاییز داره بار و بندیلش رو جمع میکنه که بره، ولی شب یلدا فرصت خوبیه که از میوه های خوش و آب رنگ پاییزی بهترین استفاده رو ببریم. توی دورهمی این شب طولانی خوردن آجیل و شیرینی جات بیشتر از هر چیزی دیگه مزه میده. خب اگه این شیرینی جات دسرهای خونگی باشن که چه بهتر. با انار و هندونه این دوتا عزیز کلی دسر و کیک میشه تهیه کرد. کیک انار مخصوص شب یلدا، دسر انار سه لایه یلدا، کیک هندوانه، بستنی هندوانه مخصوص شب یلدا و... انتخاب های خیلی خوبی هستن. ولی شاید شما از اون دسته خانوما باشید که دوست دارن چیزای جدید و متفاوت رو امتحان کنن. خب ما بهتون حلوای لبو قرمز رو معرفی میکنیم. لبو با اون رنگ ارغوانی مایل به قرمزش میتونه گزینه مناسبی برای تهیه یک دسر خوش رنگ و جذاب باشه.

بد نیست با چندتا خواص شگفت انگیز لبو هم آشنا بشید تا شاید بیشتر دلتون بخواد اونو میون سفره یلداتون جا بدین. لبو خاصیت ضد سرطانی داره و سرشار از آهنه که برای کسایی که کم خونی دارن خیلی مناسبه. لبو فیبر بالایی داره که به کاهش چربی و کلسترول خون کمک میکنه. و همین طور در کاهش فشار خون هم موثره. از سکته و بیماری های قلبی هم جلوگیری میکنه. لبو با طبع گرمی که داره محبوب دل ها در فصل زمستان هم هست. طرز تهیه حلوا لبویی مشابه سایر حلواهاست و تهیه حلوا لبو قرمز خیلی خیلی ساده ست. اگر میخواید حلوای لبو شب یلدا رو عالی و خوشمزه درست کنید توی این دستور با ما همراه بشید.

 

طرز تهیه حلوای لبو

مرحله اول:

ابتدا لبو را بپزید و پوره کنید. سپس لبوی پوره شده را با شکر، آب و پودر هل مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شکر کاملا آب شده و درون باقی مواد حل شود.  
%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%ad%d9%84%d9%88%d8%a7%db%8c-%d9%84%d8%a8%d9%882

مرحله دوم:

ماهیتابه را روی حرارت کم قرار دهید. آرد را دوبار الک کنید و داخل ماهیتابه بریزید. مدام هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود و کمی تغییر رنگ بدهد. در این نوع حلوا نیازی نیست رنگ آرد بیش از حد تیره شود.

مرحله سوم:

 روغن کرمانشاهی را به آرد اضافه کنید و هم بزنید. سپس شربت را به حلوا اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. حلوا را حدود 3 دقیقه مرتب هم بزنید تا آب اضافی آن تبخیر شود.

مرحله چهارم:

 کشمش و بادام خرد شده را به حلوای لبو اضافه کنید و 2-3 دقیقه دیگر هم بزنید تا حلوا به اصطلاح خودش را بگیرد و آماده شود.
 %d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%ad%d9%84%d9%88%d8%a7%db%8c-%d9%84%d8%a8%d9%88-1
 حلوای خوشرنگ لبو را داخل ظرف مناسب بریزید و نوش جان کنید.
طرز تهیه حلوای لبو

 نکات تهیه حلوای لبو شب یلدا:

- در دستور پخت حلوا لبو می توانید به جای شکر از شیره انگور استفاده کنید. حلوای لبو با شیره انگور بسیار سالم تر می باشد زیرا شیرینی آن کاملا طبیعی است. - می توانید همراه لبو کمی پوره هویج را به مواد حلوا اضافه کنید. حلوای لبو و هویج طعم بسیار دلپذیر و مطبوعی دارد. - حلوا لبو تزئین بسیار ساده و آسانی دارد. می توانید آن را با مغز انواع بادام و کشمش تزیین کنید. - شما می توانید به جای روغن کرمانشاهی از روغن مایع معمولی و یا کره استفاده کنید.