میدونید که سالمون یکی از مقوی ترین و مفیدترین انواع ماهی است. پس جا داره این غذای مقوی رو به روشی سالم هم بپزیم و سرو کنیم. بله. با وجود این دکه پخت ماهی سالمون روش های مختلفی داره، بهتره خواص بی نظیر اون رو با سرخ کردن هدر ندیم. په روشی بهتر از پخت در فر؟ حالا برای تهیه سالمون در فر چه چیز هایی نیاز داریم؟ فقط کمی روغن (ترجیحاً زیتون)، جعفری، سیر و آبلیمو. سبزیجات معطر دلخواه دیگه و نمک و فلفل هم به مقدار دلخواه. همین و بس. فقط کافیه ماهی رو یک ساعت توی مخلوط این مواد بخوابونید. بعد از اون پخت سالمون در فر فقط حدود 30-40 دقیقه وقت نیاز داره. ماهی رو میتونید همراه پلو یا سبزیجاتی مثل مارچوبه سرو کنید.

  مواد لازم ماهی  

طرز تهیه سالمون در فر

 

1- قبل از هر چیز لازم است سسی آماده کنید و ماهی را در آن بخوابانید تا خوب طعم دار شود. سیر را رنده کنید. روغن زیتون، پودر ریحان، نمک و فلفل و آبلیمو را به آن اضافه کنید. جعفری خرد شده را هم به مخلوط اضافه و همه را با هم مخلوط کنید. فیله های سالمون را در کاسه متوسطی قرار دهید. سس را روی آنها بریزید. ماهی ها را خوب به مخلوط آغشته کنید. روی آن ظرف را بپوشانید و 1 ساعت آن را در یخچال قرار دهید. در این مدت چند بار ماهی را برگردانید تا دو طرف آن طعم دار شود.

2- از 10 دقیقه قبل از زمان پخت، فر را روشن کنید. بگذارید روی دمای 190 درجه سانتیگراد و اجازه دهید گرم شود.

3- فیله های طعم دار شده را روی فویل آلومینیومی قرار دهید. مقداری از سس که در ظرف مانده روی ماهی بمالید. سپس فویل را دور ماهی ها بپیچید. ماهی را با فویل در ظرف پیرکس قرار دهید و 35-45 دقیقه در فر گرم شده بپزید. بعد از این مدت چنگال باید به راحتی در ماهی فرو برود که نشان میدهد به اندازه کافی پخته شده.

ماهی در فر پخته شده را همراه با پلو و مخلفات دلخواه سرو کنید. نوش جان!

  سالمون خوشمزه در فر  

نکته های کلیدی:

- اطلاعات ارزش غذایی با در نظر گرفتن همه مواد سس حساب شده. بنابر این اگر کل مواد رو همراه ماهی در فر نگذاشتید کالری کمتری میتونه داشته باشه. - پیشنهاد میکنم بعد از تهیه سالمون در فر اون رو به همراه سالاد لوبیا سبز و سیب زمینی کبابی سرو کنید. - از سبزی های معطر دیگه ای که میشه برای طعم دار کردن این ماهی استفاده کرد، تره، ترخون و رزماری هستن.