تخم مرغ پخته با اسفناج و پنیر فتا

 feta spinach breakfast1

طرز تهیه: فر را تا دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. سیب زمینی ها را به شکل درشت خرد کرده سپس آنها در یک ماهیتابه ی متوسط ریخته و روی آن آب سرد بریزید تا سطحش پوشانده شود. وقتی بجوش آمد  اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه ی دیگر نیز بجوشد تا نرم شود.

feta spinach breakfast2

هنگامی که منتظر جوشیدن سیب زمینی ها هستید، سیر را به شکل ریز برش بزنید. اسفناج ها را در یک کاسه آب سرد شسته و سپس در یک آبکش بریزید تا آب آن برود.  هنگامی که سیب زمینی ها نرم شدند، آنها را روی اسفناج آبکشی کرده تا آب گرم، برگ های اسفناج را نرم کند.

سیب زمینی ها را از آبکش به دو سینی مخصوص فر انتقال دهید. آب اسفناج را تا حد امکان بگیرید که می توانید این کار را با فشردن پشت قاشق چوبی روی آنها انجام دهید. آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

feta spinach breakfast3

اسفناج را روی سیب زمینی پخش کنید، سپس پوره گوجه فرنگی را روی آن ریخته و روی آن سیر بپاشید. آن را با نمک و فلفل و نصف قاشق چایخوری پاپریکای دودی شده مزه دار کنید. دو چاله درون سبزیجات ایجاد کنید تا محلی برای قرار گیری تخم مرغ ها ایجاد شود.

در هر چاله یک تخم مرغ را بشکنید، سپس روی آن کمی پاپریکا، نمک و فلفل بپاشید. کره را به قطعات کوچک ببرید و آن را روی کل مواد بریزید.

غذا را در سینی فر قرار دهید. آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید، تا زمانی که تخم مرغ ها سفت شده و گوجه فرنگی ها در اطراف ظرف حباب تشکیل دهند. هنگامی که آن را از فر خارج می کنید تخم مرغ ها همچنان به پختن ادامه می دهند، پس اگر سفیده ی آن هنوز کمی شل بود جای نگرانی ندارد. پنیر را روی سطح غذا پاشیده و در صورت تمایل به شکل داغ با نان میل کنید.