کیک قطبی

طرز تهیه کیک: فر را از پیش تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید و دو قالب دلخواه حاضر کنید.

کره و شکر را با کمک همزن کیک هم بزنید تا مخلوط مورد نظر کاملا خامه ای و زرد کم رنگ شود. تخم مرغ ها را دانه دانه با مکث در مخلوط کره وارد کنید به طوریکه بعد از شکستن هر کدام کمی صبر کنید تا کاملا میکس شود. سپس وانیل و پودر لیمو را اضافه کنید.

در یک ظرف آرد، بکینگ پودر و نمک را باهم خوب مخلوط کنید. مواد آردی را یکی در میان با شیر عسلی درون مخلوط کره ای بریزید و هم بزنید. مواد کیک را در دو قالب تقسیم کنید و آنها را به مدت 30 تا 35 دقیقه در فر قرار دهید.

طرز تهیه روکش کیک: در یک شیر جوش آرد و نمک را بریزید و کم کم شیر عسلی را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس صبر کنید تا مخلوط به جوش بیاید. وقتی مایع غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد.

کره و شکر را باهم مخلوط کنید تا کاملا خامه ای شود، سپس مخلوط شیری و وانیل و عسل را به آن اضافه کنید و با هم زن کاملا هم بزنید تا مخلوطی یکدست و کرمی ایجاد شود.

وقتی کیکها حاضر شدند، آنها را از قالب بیرون بیاورید و روی یکی از آنها کمی از کرم روکش را پهن کنید و کیک دیگر را روی آن قرار دهید، سپس باقی مانده روکش را روی کیک پهن کنید و در آخر از گردوهای خرد شده روی روکش بپاشید و کیک خوشمزه سفید رنگ را سرو کنید.