دسر برفی چیست؟ دسر برفی یا رویای زمستان، یک دسر زمستونی و عالی است. رسپی این دسر خوشمزه متعلق به کشور ترکیه است. دسر برفی ترکیه در ظاهر شباهت هایی با باسلوق ایرانی دارد. زیرا دسر برفی با پودر نارگیل تهیه می شود. در فصل زمستان، تهیه دسر برفی با بافتی عالی و سبک، بسیار دلچسب می باشد. این دسر با ظاهری زیبا و به رنگ رویایی زمستان، طعم لذیذی هم دارد. تهیه دسر برفی خوشمزه بسیار آسان بوده و نیازی به پختن ندارد. همچنین این دسر، انتخاب مناسبی برای دسر شب یلداست. زیباست اگر با دسر برفی شب یلدا به استقبال زمستان برویم. مواد اولیه دسر برفی معمولا در دسترس عاشقان کیک و کیک پزی هست. اگر در شب های زمستان میزبان عزیزانتان هستید، تهیه این دسر ساده و خوش طعم را به شما پیشنهاد می کنیم. ایران کوک در این مطلب طرز تهیه دسر برفی را برای شما آماده کرده است. در ادامه با ما همراه شوید و ترفندهای تهیه دسر را در قسمت نکات مطالعه کنید.

  دسر برفی  

طرز تهیه دسر برفی

 

مرحله اول:

برای تهیه دسر برفی، ابتدا در تابه ای آرد و نشاسته ذرت را همراه با کره روی حرارت قرار داده و تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود.  

مرحله دوم:

پس از اینکه آرد و نشاسته ذرت کمی تفت داده شد، سپس 1 لیتر شیر به همراه 1 پیمانه شکر را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا شکر کاملا حل شده و مخلوط به غلظت مورد نظر برسد. (حدود 10 الی 15 دقیقه زمان لازم است تا مخلوط غلیظی داشته باشید) پس از گذشت این مدت، وقتی می خواهید تابه را از روی حرارت بردارید، وانیل را نیز به مواد اضافه کنید.  

مرحله سوم:

در این مرحله پودر کرم شانتی را در 125 میلی لیتر شیر حل کرده و هم بزنید تا مخلوط آن ها، فرم خامه ای بگیرد. (در دستور تهیه دسر برفی، به جای ترکیب پودر کرم شانتی و شیر، می توانید از خامه فرم گرفته و یا پودر خامه نیز استفاده کنید)  

مرحله چهارم:

در ظرفی که می خواهید دسر برفی را در آن سرو کنید، یک لایه ضخیم پودر نارگیل بریزید. سپس نصف مواد دسر را روی پودر نارگیل ریخته و روی آن را با مخلوط پودر کرم شانتی و شیر، کاملا بپوشانید. مجددا روی مواد را پودر نارگیل ریخته و سطح دسر را با پودر نارگیل پوشش دهید. ظرف حاوی دسر را برای مدت 8 الی 9 ساعت درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت این زمان، دسر برفی شما آماده سرو می باشد. می توانید روی آن را به دلخواه تزئین کرده، برش بزنید و در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان

  دسر برفی  

نکات کلیدی تهیه دسر برفی:

- کرم شانتی یک کرم ترکیه ای مشابه خامه فرم گرفته می باشد. پودر کرم شانتی را از لوازم قنادی ها تهیه کنید. این پودر را باید با شیر مخلوط کرده تا به فرم مورد نظر برسد. اما شما می توانید به جای ترکیب پودر کرم شانتی و شیر، از خامه قنادی فرم گرفته هم استفاده کنید. مزیتی که پودر کرم شانتی نسبت به خامه قنادی دارد این است که، کرم شانتی چربی کمتری داشته و در نتیجه تا حدودی رژیمی می باشد. - شما می توانید دسر برفی قالبی تهیه کنید. به این صورت که فنجان یا قالب مورد نظر را تر کرده، از مواد دسر و کرم شانتی داخل آن بریزید و سپس درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. پس از گذشت زمان لازم، دسر را از قالب یا فنجان جدا کرده و به طور کامل آغشته به پودر نارگیل کنید.   اگر دسر برفی ترکیه ای را با این دستور تهیه کردید و از آن لذت بردید میتوانید عکس آن را با هشتگ آشپزی_ایران_کوک در شبکه های اجتماعی قرار دهید و هنر زیبای خود را با ما به اشتراک بگذارید.