کیک ردولوت یا کیک قرمز مخملی که از جذاب ترین و زیباترین کیک هاست، مدتی می شود که بین ما ایرانی ها پرطرفدار شده است. با این حال برای کسانی که شاید به تازگی شیرینی پزی را آغاز کرده اند، مختصرا می گوییم که ردولوت چیست؟ رد ولوت نوعی کیک به رنگ قرمز است که بافتی نرم و مخملی دارد. معمولا این رنگ قرمز را با استفاده از چغندر قند و یا رنگ خوراکی به دست می آورند. تلفظ کیک ردولوت به صورت red velvet است و معمولا دو طعم وانیلی و کاکائویی دارد. مابین لایه های کیک ردولوت میتواند از کرم پنیری یا کرم کره ای (باتر کریم) پر شده باشد. طعم وانیلی کیک ردولوت را قبلا به شما عزیزان آموزش دادیم و در این دستور تهیه، قصد داریم طرز تهیه طعم کاکائویی کیک ردولوت را که با کرم پنیری پر میشود، توضیح دهیم. البته با این کیک خوش رنگ و جذاب میتوان شیرینی ها و کیک های متنوعی را تهیه کرد که از جمله ی آن ها میتوان به ردولوت لقمه ای، پنکیک ردولوت، چیز کیک ردولوت و ردولوت آتشفشانی و ... اشاره کرد. امیدواریم از تهیه این کیک خوشمزه و شگفت انگیز لذت ببرید.

 مواد لازم ردولوت

طرز تهیه کیک ردولوت

مرحله اول:

فر را از قبل در دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. برای تهیه این کیک سه لایه، میتوانید از سه قالب با قطر حدود 20 سانتی متر و ارتفاعی حدود 5 الی 8 سانتی متر استفاده کنید.

قالب ردولوت

مرحله دوم:

آرد، نمک، جوش شیرین و پودر کاکائو را در یک کاسه ی بزرگ الک کنید و سپس کاسه را در کناری بگذارید.

الک کردن مواد

مرحله سوم:

روغن و شکر را در یک مخلوط کن بریزید و یا با همزن برقی به خوبی و کاملا برای چند دقیقه بهم بزنید تا مخلوط یک دست و کرم رنگ شود.

مخلوط کردن روغن و شکر

مرحله چهارم:

تخم مرغ ها را به مخلوط روغن و شکر اضافه کنید و با همزن به خوبی مخلوط کنید. سپس رنگ خوراکی و وانیل را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا کاملا مواد با هم ترکیب شوند.

اگر از رنگ خوراکی ژله ای استفاده میکنید، اول باید مقدار کمی از ماده مخلوط کیک را به رنگ ژله ای اضافه کنید، و وقتی خوب با هم ترکیب شدند، سپس آن را به کل مخلوط کیک اضافه کنید. با این روش دیگر رنگ ژله ای گلوله نخواهد شد.

مخلوط کردن رنگ حوراکی

مرحله پنجم:

کاسه ای را که در آن آرد، جوش شیرین، کاکائو و ... را الک کرده بودید، بردارید. با یک قاشق مواد خشک داخل کاسه را با هم خوب مخلوط کنید.

قهوه ی سرد شده و باترمیلک (شیر + آبلیمو) را با هم ترکیب کنید. سپس نصف این مایع را داخل کاسه ی محتوی آرد بریزید و با هم مخلوط کنید. و بعد نصف دیگر قهوه و باترمیلک را به آرد اضافه کنید و با همزن برقی به خوبی بهم بزنید.

ترکیب کردن باترمیلک

مرحله ششم:

سرکه سفید را در کاسه محتوی آرد و باترمیلک بریزید و مخلوط کنید. سپس مواد داخل آن کاسه را به ظرفی که قبلا در آن رنگ خوراکی حل کردید، بریزید.

ترکیب کردن سرکه

مرحله هفتم:

همه ی مواد دو کاسه را با هم ترکیب کنید و به خوبی با همزن برقی هم بزنید. قالب ها را چرب کنید. مایع کیک را در قالب ها بریزید و به مدت 35 تا 40 دقیقه اجاده دهید در فر بپزند. میتوانید یک خلال دندان را به آرامی در میانه ی کیک فرو ببرید، اگر هنگام خارج کردن تمیز بود و خمیر کیک به آن نچسبیده بود کیک حاضر است. وقتی کیک را از فر خارج کردید به مدت ده دقیقه اجازه دهید خنک شوند. سپس کیک ها را از قالب خارج کنید و در ظرف بگذارید تا به طور کامل سرد شوند.

اگر روی کیک ها پف کرده میتوانید روی آن ها را برش دهید و بعد آن قسمت ها را ریز و پودر کرده و برای تزیین استفاده کنید.

آماده شدن کیک ها

مرحله هشتم:

برای تهیه کرم پنیری مابین طبقات کیک؛ ابتدا کره را چند تکه کرده و در مخلوط کن بریزید و یا با همزن برقی شروع به هم زدن کنید. به مدت دو دقیقه به هم زدن ادامه دهید. سپس پودر قند را به کمک الک، در سه مرحله به کره اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا جایی که پودر قند به خوبی در کره حل شود و مخلوط یک دستی به دست آید.

تهیه کردن کرم پنیری

مرحله نهم:

نصف پنیر خامه ای را به مخلوط اضافه کنید و با همزن برقی به مدت سی ثانیه بزنید. سپس نصف دیگر را اضافه کنید. برای یک الی دو دقیقه به صورت مداوم به هم زدن ادامه دهید. ابتدا مخلوط رقیق به نظر میرسد اما با هم زدن های مداوم باید مخلوطی غلیظ و سفت به دست آورید. کرم پنیری را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا سفت و خنک شود.

مخلوط کردن پنیر

مرحله دهم:

با کمک یک قاشق مقداری از کرم پنیری که تهیه کردید را روی یکی از کیک ها بگذارید. تمام روی کیک و کناره های آن را با کرم پنیری بپوشانید. سپس کیک بعدی را روی اولی قرار دهید و این کار را برای لایه دوم تکرار کنید.

گذاشتن کرم در کیک ها

مرحله یازدهم:

این کار را برای هر سه لایه کیک انجام دهید تا حدی که کناره ها و مابین هر سه لایه (مانند عکس) پر از کرم پنیری باشد. به کمک پودری که از بریدن قسمت اضافی کیک ها تهیه کردید، میتوانید روی کیک را تزیین نمایید. کیک شما آماده است. نوش جان.

 

تزیین کردن کیک

نکات کلیدی تهیه کیک ردولوت

-به جای استفاده از سه قالب میتوانید از یک قالب بزرگ استفاده کنید و پس از پختن کیک آن را به سه لایه برش دهید. اما توجه داشته باشید که اگر ارتفاع قالب زیاد باشد ممکن است داخل کیک به خوبی پخته نشود و خمیر بماند. پس در انتخاب قالب مناسب کیک دقت کنید.

-در تهیه کرم پنیری، در صورت تمایل میتوانید دو الی سه قاشق خامه قنادی و یا خامه صبحانه نیز به مخلوط اضافه کنید تا کرم پنیری شما خامه ای تر و حجیم تر شود.

-در صورتی که فرصت یا تمایل تهیه این دستور را ندارید، میتوانید پودر آماده کیک ردولوت را به راحتی از فروشگاه اینترنتی ایران کوک خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرید.

-این دستور تهیه از سایت jamieoliver.com ترجمه شده است.

حالا اگر کیک ردولوت را تهیه کردید و از آن لذت بردید، خوشحال می شویم تصویر آن را با هشتگ آشپزی_ایران_کوک در صفحه اجتماعی اینستاگرام خودتان با ما به اشتراک بگذارید و ما را از آن با خبر کنید. ایام به کام.