چیز کیک بدون شک یکی از دوست داشتنی دسرهاست و ما قبلا انواع و اقسام چیز کیک را برای شما آموزش داده ایم. از چیز کیک ساده گرفته که داخل فر پخته میشد تا چیز کیک یخچالی و چیز کیک انار شب یلدا. اما این بار میخواهیم شما را با یکی از جذاب ترین چیز کیک های دنیا آشنا کنیم، یعنی چیز کیک قهوه و شکلات. یک نوع چیز کیک یخچالی جدید که همه طعم های خوشمزه را با هم ترکیب کرده. چیزکیک با طعم به یاد ماندنی شکلات و قهوه را بعد از یک بار امتحان کردن هیچ وقت فراموش نمیکنید.

خیلی وقت ها شنیده ام که دوستان دنبال طرز تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور هستند چون این بیسکویت در ایران زیاد پیدا میشود و قیمت مناسبی هم دارد. خب نگران نباشید چون میتوانید چیز کیک یخچالی با قهوه را با بیسکویت پتی بور کاکائویی هم تهیه کنید. البته در این دستور که از سایت تیست مید گرفته شده، کراست چیز کیک با بیسکویت اوریو (oreo) تهیه میشود که طعم شکلات بیشتری دارد. در ضمن از هر نوع پودر اسپرسو که دوست دارید و در دسترس شما هست، میتوانید استفاده کنید. مثلا نسکافه گزینه خوبی هست. پس همراه ما باشید با طرز تهیه چیز کیک نسکافه ای.

طرز تهیه چیز کیک قهوه

مرحله اول:

بیسکویت های اوریو خرد شده را داخل غذاساز بریزید و پالس بزنید تا به صورت پودر در بیایند. سپس کره ذوب شده را اضافه و مجددا به خوبی مخلوط کنید تا به حالت خمیری در بیاید. حال نیاز به قالب تارت کف جدا دارید (این مقدار مواد مناسب قالبی با قطری حدود 22 سانتی متر هست). خمیر شکلاتی را داخل قالب بریزید و با پشت قاشق روی کف و دیواره های قالب پهن کنید. سعی کنید خمیر به صورت یکنواخت همه جا پخش شود و خوب به دیواره ها بچسبد. سپس قالب را نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا کراست شکلاتی خودش را بگیرد. (انواع چیز کیک خوشمزه را میتوانید با این کراست شکلاتی تهیه کنید)

کراست چیز کیک قهوه

مرحله دوم:

برای تهیه مایه چیز کیک قهوه، تکه های شکلات تلخ را داخل کاسه پیرکس بریزید. البته اگر شکلات تخته ای هست آن را خرد یا رنده کنید. 20 ثانیه در مایکروفر بگذارید. خارج کنید و هم بزنید. آن قدر این کار را تکرار کنید تا شکلات ذوب شود. به جای این روش میتوانید هم شکلات را بنماری کنید (روی آب جوش). در آخر پودر اسپرسو را اضافه کنید و هم بزنید. شکلات را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم:

پنیر خامه ای را از قبل بیرون بگذارید تا به دمای اتاق برسد. سپس آن را با شکر، شکر قهوه ای، کاکائو، وانیل و خامه قنادی فرم گرفته مخلوط کنید. این مرحله را با سرعت کم غذا ساز یا همزن شروع کنید و به تدریج سرعت را زیاد کنید تا مایه یکدست شود. دیواره های ظرف را پاک کنید و یک بار دیگر هم بزنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند.

مایه چیز کیک نسکافه

مرحله چهارم:

حال شکلات خنک شده را به مایه اضافه کنید و با سرعت زیاد هم بزنید تا مایه چیز کیک قهوه شما آماده شود. مایه آماده شده را داخل قالب تارت روی کراست بریزید. سطح آن را با پالت یا با پشت قاشق صاف کنید. و حداقل 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا چیز کیک سفت شود.

مرحله پنجم:

برای تهیه گاناش، ابتدا پودر اسپرسو (نسکافه) را در خامه حل کنید (20 ثانیه در مایکروفر یا به روش بنماری). مخلوط خامه و نسکافه، شکلات تکه تکه شده و کره را در ظرف پیرکس بریزید. در فاصله های زمانی 20 ثانیه ای آن را در مایکروفر بگذارید و هر بار هم بزنید تا یکدست شود.

گاناش روی چیز کیک شکلات و قهوه

مرحله ششم:

نصف گاناش را روی چیز کیک بریزید و با پالت یا پشت قاشق روی سطح پیز کیک پخش کنید. اجازه دهید خنک شود. بگذارید گاناش باقی مانده بماند و سفت شود. سپس آن را داخل قیف با ماسوره ستاره ای بریزید و روی چیز کیک قهوه را با گاناش به شکل دلخواه تزیین کنید. در آخر میتوانید برای زیبایی بیشتر از شکلات سفید رنده شده و دراژه های قهوه استفاده کنید. نوش جان!

تزیین چیز کیک یخچالی با قهوه

نکات کلیدی چیز کیک یخچالی با قهوه

- برای تهیه چیز کیک نسکافه از پودر قهوه فوری اسپرسو نستله استفاده کنید.

- به جز دراژه قهوه میتوانید از دراژه مغز فندق و بادام هم برای تزیین چیز کیک قهوه و شکلات استفاده کنید.

- گرچه چیز کیک در اینجا با پایه بیسکویت تهیه شده شما میتوانید با همین مایه، چیز کیک با پایه کیک شکلاتی هم درست کنید. فقط کافی است یک کیک شکلاتی با ضخامت کم در قالب کمربندی تهیه کنید. بعد مایه چیز کیک نسکافه را روی آن بریزید و چهار ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت، کمربند قالب را باز کنید و کیک یخچالی قهوه را به دلخواه تزیین نمایید.

چیز کیک شکلاتی