یکی از کیک های استثنائی و متفاوتی که میتونید توی مناسبت های مختلف تهیه کنید کیک پسته است. خوبی این کیک اینه که هم خیلی شیک و خوشگله و هم طرز تهیه ساده ای داره. برای تزیین این کیک خوشمزه میتونید از هر روشی که دوست دارید استفاده کنید. اما چون نزدیک به شب یلدا هستیم یه دیزاین زیبا با انار رو بهتون معرفی میکنم. از این دیزاین میتونید برای تزیین کیک های دیگه هم استفاده کنید. به این ترتیب برای این شب دوست داشتنی علاوه بر کیک انار و چیز کیک انار کلی انتخاب دیگه هم دارید.

آیسینگ کیک پسته و انار خیلی ساده است. فقط با مقداری ماست و شکر میتونید اون رو آماده کنید. البته به هیچ وجه از ماست ترش استفاده نکنید. ماست شما باید شیرین باشه و نمک هم نداشته باشه. ساده ترین ماست رو استفاده کنید. البته ماست خامه ای هم قابل استفاده است. برای دیزاین هم فقط کمی آب انار و دانه انار نیاز دارید. با همین چند تا ماده ساده میتونید کیکی خوشمزه و  فوق العاده شیک و خوشمزه برای شب یلدا تهیه کنید. البته لازم نیست حتماً شب یلدا باشه. شما در هر زمان دیگه ای هم میتونید با تهیه این کیک از خواص انار بهره مند شید.

طرز تهیه کیک پسته و انار

 

1- فر را با دمای 162 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید گرم شود. کف قالب کمربندی 24 سانتی را با کره چرب کنید و کمی هم آرد بپاشید.

2- پسته ها را در غذا ساز یا آسیاب به خوبی پودر کنید. (از پودر پسته آماده هم میتوانید برای تهیه کیک پسته و انار استفاده کنید)

3- شکر و روغن را در کاسه همزن بریزید و 2 دقیقه هم بزنید تا شکر در روغن حل شود. سپس به تدریج تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

4- نمک و بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید. آن را در دو سه مرحله اضافه کنید. در این مرحله دیگر از همزن برقی استفاده نکنید. پودر پسته را نیز اضافه کنید و مخلوط نمایید.

 

مایه کیک پسته

 

5- کیک پسته ای را به مدت 50 دقیقه در فر بپزید. برای اطمینان پخته بودن آن را با خلال دندان یا چنگال تست کنید. اگر تمیز از کیک بیرون آمد و چیزی به آن نچسبید کیک شما آماده است. بعد از 5 دقیقه آن را از قالب خارج کنید و روی توری خنک کننده بگذارید تا خنک شود.

  آیسینگ کیک پسته و انار  

روش تزیین کیک پسته شب یلدا:

1- پودر قند را الک کنید و در کاسه ای بریزید. سپس ماست را اضافه کنید و با همزن به خوبی بزنید تا کاملاً یکدست شود.

2- آیسینگ ماست آماده شده را وسط کیک پسته بریزید و با احتیاط به سمت کناره ها هدایت کنید تا از لبه های کیک پایین بریزد.

  آیسینگ روی کیک  

3- آب انار را با قطره چکان یا قاشق چایخوری در نقاط مختلف سطح کیک بریزید. سپس یک خلال دندان یا سیخ چوبی بردارید و با نوک روی آیسینگ طرح ایجاد کنید. کافی است آن را به شکل عدد 8 انگلیسی روی کیک بکشید.

  دیزاین کیک با آب انار  

4- دانه های انار را دور تا دور کیک بریزید. اگر آیسینگ بیش از حد شل است مدتی کیک پسته و انار را در یخچال بگذارید و بعد برش بزنید.

  تزیین کیک شب یلدا  

نکته های کلیدی تهیه کیک پسته و انار:

- با کشیدن خطوط موازی میتوانید طرح های متفاوتی روی کیک ایجاد کنید.

- برای آیسینگ بهتر است از ماستی استفاده کنید که کمی غلیظ بوده و ترش نباشد.

- میتوانید دانه های انار را به دیواره کیک هم بچسبانید. اگر دانه ها به آیسینگ نمیچسبید، اول کیک را مدتی در یخچال بگذارید. و وقتی آیسینگ خنک شد مجدداً کار را تکرار کنید.

  منبع دستور: کتاب آشپزی Rachel Khoo