برای شما هم حتما پیش آمده که هوس یه دسر شیرین و خوشمزه کرده باشین، یا اینکه سرزده براتون مهمان رسیده باشه و ندونین چای عصرونه رو همراه با چه چیزی صرف کنید. براونی در مایکروفر سریع و خوشمزه ای که در این دستور بهتون آموزش میدیم در کمتر از یک ربع یک راه حل خوب و خوشمزه جلوی پاتون قرار میده. اگر شما هم مثل من عاشق شکلات و طعم های شیرین هستین بهتون پیشنهاد میکنم این دستور رو برای تهیه براونی ترد و خوشمزه حتماً امتحان کنید. فقط کافیه  ماکروفر داشته باشید و دست به کار بشید. با میزان مواد ارائه شده در این دستور شما 9 تکه براونی ترد و خوشمزه خواهید داشت.

اگر زمان بیشتری دارید و یا مایکروفر ندارید میتوانید براونی را در فر نیز درست کنید.

 طرز تهیه براونی در مایکوفر

مواد اولیه براونی

 مرحله اول:

اولین مرحله برای رسیدن به این دسر خوشمزه  مخلوط کردن مواد با هم است. در ابتدا کره و شکلات را در ظرف مخصوص مایکروفر قرار میدهیم و برای حدود یک تا  دو دقیقه در مایکروفر قرار میدهیم تا کره و شکلات آب شوند.

مرحله دوم:

سپس در ظرفی دیگر تخم مرغ و شکر را  با هم مخلوط میکنیم.

مرحله سوم:

در یک ظرف بزرگتر آرد، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط میکنیم. مخلوط تخم مرغ و شکر و کره و شکلات را به ظرف اضافه میکنیم. وانیل را نیز اضافه میکنیم. در حدی هم میزنیم که مواد با هم به خوبی مخلوط شوند.

براونی

 

براونی 2

مرحله چهارم:

 در این مرحله ظرف مناسبی که قابل استفاده در مایکروفر هست را کمی چرب کنید. مخلوط را داخل ظرف بریزید. عمق مواد داخل ظرف باید حدود 4 سانت شود.

براونی در ماکروفر

 مرحله آخر:

تکه های شکلات را  داخل مخلوط پخش کنید و برای حدود 5 دقیقه با حرارت زیاد در مایکروفر قرار دهید.

 زمانی که دور و روی براونی ترک برداشت اما داخلش هنوز کمی نرم بود براونی شما آماده است.

آن را از مایکروفر خارج کرده و اجازه دهید برای حدود 3 دقیقه در دمای محیط استراحت کند.

 براونی در مایکروفر شما آماده است. شما میتوانید این دسر شکلاتی ترد و خوشمزه را همراه با نوشیدنی گرم و سرد میل کنید. و یا اینکه با کمی بستنی آن را نوش جان کنید.

نکات کلیدی تیهه براونی در مایکروفر:

- توجه داشته باشد که هرچه کیفیت شکلات شما بهتر باشد براونی شما خوشمزه تر میشود.

 میتوانید به جای شکلات از پودر شکلات نیز استفاده کنید.

- بهتر است خیلی مواد را هم نزنید همین که با هم مخلوط بشن کافی است.

 براونی شما نباید مثل کیک پف کند بلکه باید سطحی تخت داشته باشد.

- میتوانید به داخل براونی انواع مغز ها مثل گردو و بادام نیز اضافه کنید.

 شما میتوانید  به کمک همین دستور براونی لیوانی در مایکروفر هم درست کنید. کافی است 3 قاشق غذاخوری آرد، شکر، پودر کاکائو، روغن و آب را همراه با مقدار کمی نمک و وانیل و تکه های شکلات به اندازه دلخواه مخلوط کنید و برای 3 دقیقه در مایکروفر قرار دهید. مدت پخت بسته به درجه حرارت مایکروفر تغییر می کند فقط دقت کنید که مواد از لیوان سرریز نشود.

براونی در لیوان