اگه حوصله تون سر رفته و دلتون یه غذای هیجان انگیز می خواد، پیشنهاد من به شما اسنکه! اسنک مرغ یه شام سبک و عالی برای بچه ها و بزرگ تر هاست. اسنک ها رو معمولا میشه با مواد مختلفی تهیه کرد. امروز ما قصد داریم اسنک مرغ و قارچ رو به شما ایران کوکی های عزیز آموزش بدیم. که برای تمام اعضای خونواده دوست داشتنی و سالم به حساب میاد. اگه دوست داشته باشین می تونین به مواد این اسنک مقداری سبزیجات مختلف، کالباس، سوسیس و ذرت هم اضافه کنین. می تونین اون رو پر از انواع پنیر پیتزا، پنیر موزارلا یا پنیر گودا کنین یا اصلا بدون پنیر تهیه ش کنین. کاملا به خودتون بستگی داره. فقط نکته مهمش اینه که یه سری از مواد قبل از اضافه شدن به اسنک، باید پخته یا تفت داده بشن.

.

اسنک مرغ با گریل

عکس از ashpazi__ir@

اصولا اسنک مرغ در ساندویچ ساز تهیه میشه. ولی ما قراره یه روشی رو بهتون بگیم که با اون می تونین یه اسنک مرغ بدون ساندویچ ساز اما خوش طعم و عالی داشته باشین. پس اگه به ساندویچ ساز دسترسی ندارین، خوش حال باشین. چون با این روش اسنک مرغ در ماهیتابه هم به همون خوشمزگی میشه. چون میدونم بعد از تهیه این غذا عاشق اسنک میشین، به شما اسنک قارچ و پنیر، اسنک تن ماهی و اسنک قارچ و جعفری رو پیشنهاد می کنم که در ایران کوک به شدت محبوب هستن. حالا بریم سراغ تهیه اسنک مرغ خوشمزه و لذیذ!

 

طرز تهیه اسنک مرغ

 

1- سینه یا فیله مرغ را به صورت نوارهای باریک برش بزنید. یک عدد پیاز را خوب بشویید و پوست بگیرید. پیاز را نگینی و ریز خرد کنید. فلفل دلمه ای را هم خوب بشویید و به شکل مکعب های کوچک خرد و ریز کنید.

2- یک تابه را روی حرارت بگذارید. مقداری روغن مایع در تابه بریزید. اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. حالا پیازهای خرد شده را در تابه بریزید تا خوب تفت بخورند.

3- وقتی پیاز کمی سبک و نرم شد، نمک، فلفل و ادویه اسنک مرغ مانند آویشن را اضافه کنید. با هم خوب مخلوط کنید. سپس مرغ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

4- فلفل دلمه ای خرد شده را به مواد داخل تابه اضافه کنید. در همین زمان قارچ را به صورت حلقه ای برش بزنید و به تابه اضافه کنید. در حدی تفت دهید که آب قارچ کشیده شود.

5- در این مرحله از تهیه اسنک مرغ و قارچ باید تابه را از روی حرارت بردارید. در صورتی که از دستگاه ساندویچ ساز استفاده می کنید، با کمی روغن سطح آن را چرب کنید. نان تست ها را آماده کنید. می توانید دور نان ها را برش بزنید. حالا نان تست را داخل ساندویچ ساز بگذارید.

6- روی هر تکه نان را با یک قاشق غذاخوری سس کچاپ مرطوب کنید. یک ورقه پنیر روی نان بگذارید. یک الی دو قاشق غذاخوری از مخلوط مرغی که آماده کرده اید را در مرکز نان بگذارید و کمی پخش کنید.

7- حالا روی مخلوط مرغ را با یک ورقه دیگر پنیر پیتزا یا گودا بپوشانید. یک نان تست دیگر روی تمام ساندویچ ها بگذارید. حالا اسنک ها را بپزید. بسته به دستگاه شما این کار ممکن است از 3 تا 6 دقیقه زمان نیاز داشته باشد. برای این کار می توانید از دستگاه گریل هم کمک بگیرید.

8- وقتی نان تست شما ترد شد، اسنک آماده است. به همراه انواع سس، سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی های سرد نوش جان کنید.

 .

اسنک مرغ با ساندویچ ساز

عکس از honar.cooky.fingerfood@

.

نکات کلیدی تهیه اسنک

- عکس اصلی این مطلب از صفحه اینستاگرام missroya217@ است.

- این ساندویچ را با نان باگت و یا نان همبرگر هم می توان تهیه کرد. اما مسلما طعم آن متفاوت خواهد شد.

- این مطلب طرز تهیه اسنک مرغ با ساندویچ ساز بود. اما طرز تهیه اسنک مرغ با ماهیتابه و بدون ساندویچ ساز به این صورت است که اول باید یک تابه و یک قابلمه با ابعاد کوچک تر آماده کنید. تابه بزرگ را کمی چرب کنید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. اسنک را درون آن بگذارید و قابلمه کوچک را به همراه یک جسم سنگین روی اسنک بگذارید تا سرخ شده و بهم بچسبد. با این روش پنیر درون ساندویچ هم بهتر ذوب می شود. حالا اسنک را بچرخانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود. اگر نیاز بود دوباره تابه را چرب کنید تا اسنک خوب سرخ شود.

- به جای مرطوب کردن نان با سس کچاپ می توانید هنگام سرخ دادن مواد ساندویچ، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کرده و با آن تفت دهید.

- اگر می خواهید اسنک شما رژیمی تر باشد، میزان پنیر و سس را کاهش دهید. هم چنین می توانید به جای مرغ سرخ شده، از مرغ پخته استفاده کنید. در این روش باید مرغ را با یک عدد پیاز بپزید. سپس گوشت آن را ریش ریش کنید.

- برای تهیه اسنک مرغ و سبزیجات می توانید از سبزیجات مختلفی مثل جعفری، اسفناج و ... هم استفاده کنید. در هر اسنک حدودا یک مشت برگ سبزی تازه کافی است.

.

اسنک مرغ و قارچ خوشمزه

عکس از lezat.ashpazi.ba.bobross@