بدون شک به اون کسی که ساندویچ چیلی داگ را ابداع کرده باید مدال داد، یه هات داگ وسط یه نون ضخیم که با سس چیلی و پیاز پوشونده شده و روشم کلی پنیر داره، دیگه چی می تونه از این بهتر باشه. چیلی داگ یه غذای خوشمزه، اسپایسی و کثیفه!! چرا کثیف؟! چون شما باید اونو با دستاتون بخورید و تو فکر این نباشید که ممکنه بریزه!! فقط حواستون باشه موقع خوردن این خوشمزه لباس سفید نپوشید.  برای این که سرعت کارتون بره بالا می تونید سس چیلی رو از قبل آماده کنید و زمان تهیه فقط هات داگ و نون باقی میمونه. در ادامه ما بهتون طرز تهیه سس چیلی مناسب این غذا رو میگیم، اما اگه دوست داشتید می تونید از چیلی قارچ هم براش استفاده کنید؛ همچنین اگه ساندویچ چیلی داگ رو با پودر چیلی خانگی درست کنید که دیگه مزه اش صد چندان میشه.  

طرز تهیه ساندویچ چیلی داگ

مرحله اول: بیکن، سیر، پیاز و گوشت چرخ را تفت دهید 

ابتدا بیکن را به قطعات ریز خرد کنید و داخل روغن بریزید تا ترد شود. سپس، پیاز رنده شده را به آن اضافه کنید. هنگامی که پیاز سبک شد و تغییر رنگ داد، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. کمی حرارت را زیاد کنید تا گوشت نیمه سرخ شود و تغییر رنگ بدهد، در اینجا سیر را نیز اضافه کنید و زمان بدهید تا همه مواد خوب تفت بخورند.  

مرحله دوم: سس گوجه، عسل، آب گوشت و ادویه جات را اضافه کنید

هنگامی که گوشت به اندازه کافی سرخ شد، سس گوجه، عسل، آب گوشت و ادویه جات، البته به جز نمک و پودر فلفل قرمز، را اضافه و به خوبی مخلوط کنید. هنگامی که آب گوشت جوش آمد مقداری از آن را مزه کنید و در صورت نیاز نمک و پودر فلفل قرمز اضافه کنید. اگر شما طرفدار غذاهای تند هستید می توانید مقدار بیشتری پودر فلفل قرمز بریزید، اما توصیه می شود پیش از آن حتما غذا را بچشید. سس ساندویچ چیلی داگ رفته رفته در حال آماده شدن است.  

مرحله سوم: سس چیلی را بجوشانید

قبل از آنکه گریل کردن هات داگ را شروع کنید سس چیلی را حداقل نیم ساعت بچوشانید. می توانید این زمان را به چند ساعت نیز افزایش دهید، اما اگر آب سس تمام شد حتما مقداری آب گوشت به آن اضافه کنید، زیرا سس ساندویچ چیلی داگ باید کمی شل باشد.  

مرحله چهارم: هات داگ را گریل و ساندویچ چیلی داگ را آماده کنید

هات داگ ها را روی حرارت ملایم گریل کنید، در حدی که کمی ذغالی شوند. در صورت تمایل می توانید نان ها را نیز گریل کنید، البته بیشتر از یک دقیقه نشود؛ زیرا خیلی زود می سوزند. اگر دوست داشتید می توانید قبل از برشته کردن نان ها به آن روغن زیتون یا کره بزنید. در نهایت هات داگ را روی نان بگذارید و با سس چیلی بپوشانید، سپس مقداری پیاز خرد شده و پنیر روی آن بریزید؛ ساندویچ چیلی داگ شما حاضر است. بفرمایید نوش جان کنید. طرز تهیه ساندویچ هات داگ چیلی  

نکات کلیدی برای تهیه ساندویچ چیلی داگ 

- این مقدار مواد برای حدود 16 تا 20 هات داگ کافی است؛ هر هات داگ به یک قاشق بزرگ سس نیاز دارد.   - اگر مقدار سس زیاد بیاید می توانید بعدا از آن به عنوان یک غذای مستقل استفاده کنید.   - نیازی نیست هات داگ ها خیلی گریل شوند، همین که گرم شوند کافی است؛ زیرا آنها از قبل پخته شده اند.   - به جای عسل می توانید از شیره خرما یا انگور استفاده کنید.   - ساندویچ چیلی داگ یک غذای کلاسیک آمریکایی است.   - این دستور از پیج simplyrecipes ترجمه شده است.