وقتی اسم پنکیک رو می شنوید ذهنتون سریع سراغ طرز تهیه پنکیک های صبحانه مثل پنکیک شکلاتی یا پنکیک نوتلا میره، اما این بار میخوام یه پنکیک با طعم متفاوت بهتون معرفی کنیم. پنکیک کدو سبز یک خوراکی جذاب و متفاوته که می تونید برای عصرانه درست کنید. این پنکیک یه جورایی شبیه پنکیک سبزیجات هستش با این تفاوت که توی اون فقط از کدو سبز استفاده میشه. کدو سبز دوست خوب کسانی هست که می خوان رژیم بگیرند، چون خیلی کم کالری و در عین حال خوش طعم و مقویه، بنابراین پنکیکش هم قطعا محشره.

می تونید از این پنکیک به عنوان یک شام سبک هم استفاده کنید، مخصوصا وقتی عجله دارید چون خیلی سریع آماده میشه. برای اینکه بچه ها رو به خوردن پنکیک کدو سبز علاقه مند کنید می تونید اون رو به شکل ساندویچ براشون آماده کنید.

بد نیست بدونید کدو منبع خیلی غنی از ویتامین A بوده و می تونه به تقویت چشم کمک کنه. مصرف کدو می تونه از درگیری بدن به سرطان روده بزرگ و ام اس جلوگیری کنه. همچنین خاصیت ضد پیری داره و از آنجایی که نشاسته خیلی کم و فیبر بسیار بالایی دارد برای افرادی که دیابت و یا رژیم لاغری دارند یک گزینه خیلی مناسبه. کدو سبز رو توی همه فصل ها به خصوص فصل تابستان می تونید تهیه کنید و این خیلی خوبه.

 

طرز تهیه پنکیک کدو سبز

مرحله اول: آماده کردن مایه پنکیک کدو سبز

برای درس کردن این پنکیک خوشمزه ابتدا باید کدو سبزها را تمیز شسته و پوست بگیرید. سپس، کدوها را با رنده درشت داخل یک ظرف مناسب رنده کنید. پیاز رنده شده را داخل کدوها بریزید. تخم مرغ ها را توی یک کاسه شکسته و کمی هم بزنید، سپس به ترکیب کدو و پیاز اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.

در ادامه 6 قاشق از آرد، نمک و فلفل سیاه را نیز اضافه کنید. اگر مایه پنکیک رقیق بود 2 قاشق آرد باقیمانده را نیز داخل آن بریزید. مایه پنکیک کدو سبز به همین راحتی آماده می شود.

 

مرحله دوم: سرخ کردن پنکیک

یک تابه بزرگ 20 تا 25 سانتی متری انتخاب کنید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. نصف قاشق غذاخوری کره و نصف قاشق غذاخوری روغن نباتی را داخل تابه بریزید تا آب شود. وقتی کره و روغن آب شدند، به کمک یک ملاقه از مایه پنکیک برداشته و داخل تابه بریزید. هر طرف پنکیک ها را 2 دقیقه بپزید تا قهوه ای شوند. اگر روغن داخل تابه کم شد مجدد مقداری کره و روغن به آن اضافه کنید.

این کار را تا زمانی که مایه پنکیک کدو تمام شود ادامه دهید. برای اینکه پنکیک های سرخ شده سرد نشوند آن ها را داخل فر روشن بگذارید. بهتر است پنکیک ها را بیشتر از 30 دقیقه داخل فر نگه ندارید، در ضمن دمای فر نباید زیاد باشد.

  پنکیک کدو سبز  

نکات کلیدی برای تهیه پنکیک کدو سبز

- بهتر است مایه پنکیک را یک ساعت داخل یخچال قرار دهید و سپس آن ها را سرخ کنید.

 

- می توانید کدو ها را با پوست رنده کنید.

  - هنگام سرخ کردن پنکیک ها تابه را کاملا داغ کنید.  

- اگر طعم روغن زیتون را دوست دارید می توانید برای سرخ کردن پنکیک کدو سبز از روغن زیتون استفاده کنید.

  - این دستور از پیج foodnetwork.com ترجمه شده است.