با نزدیک شدن به شب چله خیلی از ما دوست داریم خوراکی ها و تنقلات متنوع و جدیدی درست کنیم و از مهمانان عزیزمون با این خوراکی های خوشمزه پذیرایی کنیم. برای این کار نیازی نیست هزینه زیادی خرج کنید و از بیرون تهیه کنید. میتوانید کمی وقت و حوصله صرف تهیه خوراکی ها و تنقلات جدید بکنید. خوراکی هایی که ظاهری شبیه به هندوانه دارند انتخاب های خیلی خوبی برای این شب طولانی هستند. مثلا ژله در پوست هندوانه و یا خوراکی هایی که با میوه های پاییزی درست میشوند و در این فصل بسیار فراوان هستند مثل باسلوق میوه ای با میوه ی خوشمزه به. اما کیک چوبی آن هم با ظاهری شبیه به برش های هندوانه بدون شک انتخاب بسیار خوبی میتواند برای شما باشد. خلاصه این که تنقلات شب یلدا تنوع زیادی دارند و شما میتوانید از بین لیست پیشنهادی ویژه شب یلدا بهترین گزینه ها را برای شب یلدای امسال انتخاب کنید.

   

 طرز تهیه کیک چوبی هندوانه

 

مرحله اول: 

در اولین مرحله  نیاز است مایه کیک را آماده کنید و به مایه کیک چند قطره رنگ خوراکی قرمز اضافه کنید تا پس از پخت کیک قرمز شود، کیک را پس از پخت و سرد شدن همانند شکل به تکه های مثلثی شکل برش بزنید و داخل هر کیک یک سیخ چوبی وارد کنید.

 

مرحله دوم:

مارشمالو را آماده کنید و داخل 3 کاسه بریزید. به یکی از کاسه ها رنگ  خوراکی سبز و به یکی از کاسه ها رنگ خوراکی قرمز اضافه کنید و یکی از ظرف ها هم که مارشمالو سفید است. کیک ها را که به سیخ کشیده اید به نوبت وارد مارشمالو قرمز کنید تا تمام سطح کیک به مارشمالو قرمز آغشته شود.

    ژلو کیک ژلو کیک  

مرحله سوم:

سر کیک ها را داخل مارشمالو سفید بزنید تا حدی که 1/4 کیک به آن آغشته شود. در ادامه بخش سفید رنگ را تا نیمه داخل مارشمالو سبز رنگ بزنید.

  ژلو کیک    

مرحله آخر:

مقداری شکلات تخته ای را ذوب کنید و با استفاده از خلال دندان لکه هایی از شکلات روی بخش قرمز رنگ ایجاد کنید سپس کیک چوبی را 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود.

  ژلو کیک  

نکات کلیدی تهیه کیک چوبی هندوانه:

-میتوانید برای راحتی کار سیخ های چوبی را درون اسفنج وارد کنید سپس داخل یخچال قرار دهید.

-به جای مارشمالو میتوانید از شکلات سفید استفاده کنید ( شکلات را ذوب کنید و با رنگ خوراکی آن را رنگ کنید ).

برای تهیه انواع رنگ خوراکی سری یه سایت فروشگاه ایران کوک بزنید.

اگر به کمک این دستور کیک های چوبی خوشمزه ای برای شب یلدا یا دیگر مناسبت ها درست کردید خوشحال میشویم عکس آن را با هشتگ کیک-چوبی-ایران-کوک در اینستاگرام به اشتراگ بگذارید. نوش جان!