خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری یا گراتن مرغ و سیب زمینی معمولاً مورد استقبال همه قرار میگیرد و حتی ممکن است بشقاب دوم و سوم هم کشیده شود! این غذای پر محتوا و مقوی سرشار از طعم ها و عطرهای عالی است. طوری که ضمن پخت خوراک مرغ و سیب زمینی در فر بوی آن در خانه میپیچد و دهان همه را آب می اندازد!

تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری نسبتاً ساده است. به طور خلاصه سیب زمینی و مرغ تکه تکه شده آغشته به یک چاشنی ساده و عالی میشوند. بعد از حدود 1 ساعت پخته شدن در فر با پنیر پوشانده شده و دوباره در فر پخته میشوند. پیشنهاد میکنم مرغ و سیب زمینی پنیری را همراه با نان و سالاد سرو کنید.

خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری

طرز تهیه مرغ و سیب زمینی پنیری

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید. دیس گود بزرگی را با مقداری روغن زیتون یا با اسپری نچسب چرب کنید. سینه مرغ خام را به صورت مربع های کوچک برش بزنید. سیب زمینی را بشویید و پوستش را بسابید تا نازک شود یا اگر دوست دارید آن را پوست بکنید. سیب زمینی را هم به صورت تکه های کوچک برش بزنید.

روغن زیتون، نمک، فلفل، پاپریکا، پودر سیر و سس تند را در کاسه ای بریزید و با هم مخلوط کنید. سیب زمینی و مرغ خرد شده را داخل این چاشنی بریزید و زیر و رو کنید تا از چاشنی پوشانده شوند.

خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری

مخلوط مرغ و سیب زمینی آغشته به سس را داخل دیسی که در ابتدا چرب کردید بریزید. دیس را 50-60 دقیقه در فر قرار دهید (روی ظرف را نپوشانید) و هر 20 دقیقه کمی زیر و رو کنید تا مرغ و سیب زمینی پخته شوند. سطح سیب زمینی باید برشته و طلایی رنگ شده باشد.

 خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری

در مدتی که دیس مرغ و سیب زمینی در فر است ژامبون بیکن را سرخ کنید تا ترد شود. سپس آن را خرد کنید. وقتی مرغ و سیب زمینی پخته شد و به حالت مطلوب رسید آن را از فر خارج کنید. پنیر رنده شده، ژامبون بیکن و پیازچه خرد شده را روی آن بریزید (میتوانید ژامبون را از غذا حذف کنید).

خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری

دیس را دوباره به مدت 5 دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود. دیس مرغ و سیب زمینی پنیری شما آماده است. آن را از فر خارج کنید و با ماست یا سس رنچ سرو نمایید. این کار هم طعم خوبی به غذا میدهد و هم کمی آن را خنک میکند.

خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری

نکته: در صورت تمایل میتوانید مقدار سس تند را بسته به سلیقه خود کمتر یا بیشتر کنید. اگر به هیچ وجه غذای تند دوست ندارید به جای سس تند از رب گوجه استفاده کنید.