شاید شما هم این روز ها اسم ژله آجیلی، ژله با مغزیجات و یا ژله با مغز آجیل زیاد به گوشتان خورده باشد. این دسر که تقریبا جدید است نوع دیگری از ژله ویترینی است و به سرعت طرفداران زیادی هم پیدا کرده. چون هم بسیار زیباست و هم مقوی و دوست داشتنی! ژله آجیلی مجلسی را با هر آجیلی که دوست داشته باشید میتوانید تهیه کنید. فقط کافیست مغز آجیل هایی که دوست دارید را تمیز و آماده کنید و در ژله آلوورا قرار دهید. البته دستور ژله آجیلی نکات دیگری هم دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم. اگر قصد تهیه کردن ژله آجیل شب یلدا را دارید؛ ما در این مطلب، همه ی نکاتی که به آن نیاز خواهید داشت – از طرز تهیه تا تزیین ژله آجیلی - برای شما عزیزان نوشته ایم. امیدواریم لذت ببرید!

طرز تهیه ژله آجیلی

مرحله اول:

قالب ژله مورد نظر را کمی چرب کنید. سپس قالب را به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید.

مرحله دوم:

پودر ژله آلوورا را با یک پیمانه آب جوش ترکیب کنید. بهتر است آن را روی بخار کتری و یا سماور و... قرار دهید و به روش بن ماری ژله را حل کنید تا به صورت یک دست مخلوط شود و چیزی از پودر ژله گلوله نشود.

مرحله سوم:

نصف پیمانه آب سرد روی ژله بریزید و با هم مخلوط کنید. میزان آبی که با ژله مخلوط می کنید کمی از آن چه که در دستور روی بسته بندی ژله گفته شده کمتر باشد بهتر است. با این کار ژله شما منسجم تر و بهتر خواهد شد.

مرحله چهارم:

قالب ژله را از فریزر خارج کنید. به اندازه نیم سانت ژله در قالب بریزید و اجازه دهید مدتی در یخچال بماند تا نیم بند شود. با این کار روی آجیل ها از ژله پوشیده خواهد شد و ژله زیباتری خواهید داشت.

مرحله پنجم:

وقتی ژله نیم بند شد آن را از یخچال خارج کنید. به میزان دلخواه آجیل ها را روی ژله بچینید. سعی کنید ترکیب رنگ آجیل ها را طوری قرار دهید که منظم باشند. اما اگر نظم آن ها به هم خورد هم نگران نباشید.

مرحله ششم:

با قاشق و کم کم مایع ژله را روی آجیل ها بریزید. اگر آجیل ها به اطراف قالب چسبیده بودند آن ها را با قاشق جدا کنید و اجازه ندهید به دور قالب ژله نزدیک باشند. زیرا در این صورت ژله به خوبی از قالب خارج نمی شود. مراقب باشید که آجیل ها خیلی تکان نخورند و به همان شکل که چیده بودید قرار بگیرند. سپس قالب را در یخچال قرار دهید.

مرحله هفتم:

این مرحله را میتوانید وقتی ژله آجیل بسته شد، شروع کنید. یک بسته پودر ژله به رنگ دلخواه را با نصف پیمانه آب جوش به روش بن ماری حل کنید. سپس آن را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. یک پیمانه شیر که با مایع ژله هم دما است، در آن بریزید و با هم مخلوط کنید. توجه داشته باشید که مایع ژله و شیر حتما هم دما باشند وگرنه شیر می بُرد.

مرحله هشتم:

قالب ژله آجیلی را از یخچال خارج کنید. مخلوط شیر و ژله را به آن اضافه کنید و دوباره در یخچال بگذارید تا ببندد.

مرحله نهم:

پس از این که ژله بسته شد، قالب ژله را در قابلمه ای پر از آب جوش برای یک الی دو ثانیه نگه دارید سپس قالب را در ظرف سرو برگردانید تا ژله از قالب جدا شود. اگر مدت بیشتری ژله در آب جوش بماند شکل قالب را از دست می دهد و خراب می شود.

ژله آجیلی

نکات کلیدی تهیه ژله آجیلی

-ژله ای که در زیر ژله آجیلی قرار میگیرد زیبایی آجیل ها را بیشتر می کند پس در تهیه آن بهتر از از ژله های سفید و یا رنگ روشن استفاده شود.

-در مرحله بعدی، به جای ژله رنگی با شیر، میتوانید از چیز کیک استفاده کنید و چیز کیک آجیلی تهیه کنید که طعم دسر شما را بی نظیر و خاص خواهد کرد.

چیز کیک آجیلی

-برای تزیین ژله آجیلی میتوانید از انواع میوه ها مانند موز، ترافل های رنگی، سس شکلات و... استفاده کنید. اما روی ژله تزیین نشود بهتر است؛ چون مانع جلوه ی آجیل ها می شود.

حالا اگر ژله آجیلی را تهیه کردید و از آن لذت بردید، تصویر آن را با هشتگ آشپزی_ایران_کوک در اینستاگرام قرار دهید و ما را از آن با خبر کنید. روزگارتان خوش.