تارت خرمالو برای فصل پاییز و زمستان دسری عالی است. دوستداران خرمالو حتماً باید این دسر خوشمزه را امتحان کنند. البته حتی اگر خرمالو دوست نداشته باشید هم میتوانید از این دستور تهیه آسان استفاده کنید و فقط به جای پوره خرمالو از پوره میوه دلخواه خود استفاده کنید. اما حواستان باشد از میوه های خیلی شل و آبکی استفاده نکنید. با این دستور میتوانید یک تارت خرمالوی بزرگ تهیه کنید یا با استفاده از چند قالب تارت کوچک چند تارت تهیه کنید.

تارت خرمالو

همان طور که گفته شد تهیه تارت خرمالو خیلی راحت است و حتی نیاز به پخت ندارد. مواد لازم آن هم به راحتی پیدا میشوند. کراست یا نان تارت خیلی ساده از ترکیب بیسکویت پتی بور پودر شده، کره ذوب شده و دسر آماده دنت تهیه میشود. با تغییر طعم دنت میتوانید طعم کراست را هم به دلخواه عوض کنید. مثلاً میتوانید از دنت شکلاتی (و حتی پتی بور کاکائویی) استفاده کنید.  بعد داخل تارت با موادی از جمله خامه، پنیر خامه ای و پوره خرمالو پر میشود و در یخچال میماند تا سفت شود. تزیین تارت خرمالو هم با خرمالوهای تر و تازه خوشمزه انجام میشود و رنگ و ظاهر خیلی زیبایی به آن میدهد.

طرز تهیه تارت خرمالو

ابتدا بیسکوییت ها را با غذاساز کاملاً خرد کنید یا با گوشت کوب بکوبید تا کاملا پودر شوند. بعد کره ذوب شده و نصف بسته دنت شکلاتی را اضافه کنید و خوب با پودر بیسکویت مخلوط نمایید تا حالت خمیری پیدا کند. خمیر بیسکویتی را کف قالب تارت بریزید و به کف و دیواره های قالب فشار دهید تا کاملاً منسجم شود و به دیواره قالب بچپسبد. با این کار موقع در آوردن تارت از قالب کمتر به مشکل بر میخورید.

حال قالب تارت را نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا خمیر خودش را بگیرد. در این مدت مواد داخل تارت را آماده کنید. ابتدا پودر ژلاتین و اب را بنماری کنید. یعنی قابلمه یا کتری را آب کنید و روی شعله قرار بدهید تا جوش بیاید. سپس ظرف حاوی نصف پیمانه آب و پودر ژلاتین را روی شعله قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین در آب حل شود و آب گرم شود.

خامه قنادی را با همزن بزنید تا پف کند و فرم بگیرد. سپس آن را با پنیر خامه ای و پوره خرمالو مخلوط کنید. پودر ژلاتین بنماری شده که مقداری خنک شده را به بقیه مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در این مرحله مواد را بچشید. اگر مایل هستید مواد داخل تارت شیرین تر باشند کمی پودر قند اضافه کنید. البته خامه قنادی خودش به اندازه کافی شیرین هست و شیرینی ملایم خوبی به تارت شما میدهد. اما به هر حال مقدار شیرینی بستگی به ذائقه شما دارد.

میتوانید یک قطره رنگ خوراکی نارنجی هم به موادتان اضافه کنید تا رنگ بیشتری پیدا کند. این مقدار خرمالو یک رنگ نارنجی ملایم به مواد میدهد که البته اگر میخواهید روی تارت را با خرمالوی بیشتر تزیین کنید اهمیتی ندارد.

مواد پنیری را روی کراست یا پایه بیسکویتی بریزید و روی آن را با پشت قاشق کمی صاف کنید .سپس به مدت 4 ساعت در یخچال  بگذارید تا مواد داخلی کمی سفت شود و خودش را بگیرد.

بعد از این مدت تارت خرمالوی شما آماده است. میتوانید آن را از قالب جدا کنید. روی آن را به دلخواه با خرمالو تزیین کنید و برش بزنید. برای شب یلدا میتوانید دسر خرمالو را با دانه های انار تزیین کنید.

تارت خرمالو

نکته ها:

اگر برای جدا کردن تارت از قالب نگران هستید میتوانید 1 ساعت آخر قالب را به فریزر منتقل کنید. اما در این صورت بعد از خارج کردن تارت خرمالو از قالب کمی صبر کنید تا آماده سرو شود.

در ضمن برای راحت تر خارج شدن از قالب تارت کمربندی استفاده کنید که کفش قابل جدا شدن است.

دسر خرمالو

 می تونی نان تارت آماده رو از فروشگاه اینترنتی ایران کوک با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بخری و در کمترین زمان تحویل بگیری:)

خرید نان تارت آماده