سالاد پاستا با قارچ و فلفل دلمه ای کبابی میتواند مثل سالاد لوبیا شامی سالم و مقوی و بسیار سبک باشد. البته سالاد ماکارونی انواع مختلفی دارد. اما این نوع سالاد پاستا به دلیل وجود قارچ و فلفل کبابی در آن مقوی تر است. در ضمن در آن از سس مایونز هم استفاده نشده. بلکه از سس روغن زیتون و سرکه بالزامیک استفاده شده که به مراتب سالم تر است.
 

طرز تهیه سالاد پاستا با قارچ و فلفل دلمه ای کبابی

 مرحله اول:

فر را تا دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. فلفل های دلمه ای را شسته و درون سینی فر قرار دهید. قارچ و مارچوبه را هم بشویید و خرد کنید. آنها را هم در سینی فر قرار دهید. کمی روغن زیتون، نمک و فلفل روی سبزیجات بپاشید و حدود 20 دقیقه در فر قرار دهید تا همه سبزیجات پخته شوند.

سبزیجات سالاد

مرحله دوم:

سبزیجات پخته را بعد از 4-5 دقیقه که کمی خنک شدند در آبکش بریزید تا آب اضافه شان گرفته شود. این مرحله را حتما انجام دهید تا سالاد آبکی نشود. حال، یک قابلمه آب جوش حاضر کنید و کمی نمک در آن بریزید. پاستا ها را داخل آن بجوشانید و سپس آبکش کنید.

پاستا صدفی پخته شده

مرحله سوم:

یک کاسه حاضر کنید و پاستا را به همراه گوجه رنده شده، سرکه بالزامیک، روغن زیتون، ریحان خرد شده و آویشن باهم خوب مخلوط کنید. سبزیجات کبابی که آبشان گرفته شده را هم به سالاد اضافه کنید. در آخر نمک و فلفل را اضافه کنید و سالاد را قبل از سرو به خوبی زیر و رو نمایید.

سالاد پاستا و قارچ