طرز تهیه حریره بادام به شیوه های مختلف صورت می گیرد به عنوان مثال عده ای حریره بادام را با شیر خشک، نشاسته، آب، آرد برنج و ... درست می کنند که در هر صورت نتیجه یکی است.

در ادامه با هم روش تهیه حریره بادام با شیر و آرد برنج را می خوانیم.

 

حریره بادام ساده

طرز تهیه حریره بادام

 

مرحله اول :

برای درست کردن این غذای مقوی ابتدا لازم است پوست دام را جدا کنیم. که دو روش ساده را ذکر می کنیم:

- بادام را دو ساعت در آب جوش قرار دهید و بعد به راحتی پوست آن را جدا کنید.

- بادام ها را در آب در حال جوش بریزید بعد از سی ثانیه آب کش کنید و در آب سرد قرا دهید و به راحتی پوست را جدا کنید.

 

مرحله دوم  :

بادام را با رنده بسیار ریز رنده کنید، آن را در شیر بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید.

مرحله سوم: آرد برنج و شکر را مخلوط کنید مقداری از شیر گرم را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله  های آن باز شود و بعد به ظرف حاوی شیر و بادام منتقل کنید. مواد را پیوسته با همزن مفتولی یا چنگال هم بزنید تا حریره به غلظت مناسب برسد (غلظتی مانند فرنی داغ).

مرحله سوم :

حریره بادام را پس از قوام آمدن در حالی که داغ است از صافی رد کنید تا یکدست شود. اگر برای بزرگسالان حریره درست می کنید می توانید مایه را صاف نکنید و به همان صورت سرو کنید.

 

حریره بادام

نکات کلیدی تهیه حریره بادام:

-  اگر این غذا رابرای افراد بزرگسال تهیه میکنید میتوانید یک عدد چوب دارچین را داخل شیر بیاندازید تا عطر خوبی به غذا بدهد.

- اگر دوست ندارید شکر استفاده کنید، پس از آماده شدن غذا را با با عسل میل کنید (دقت کنید برای نوزاد نمی توانیم عسل استفاده کنیم.)

- برای تهیه حریره بادام با نشاسته می توان هم از نشاسته گل و هم نشاسته ذرت استفاده کرد. نشاسته گل را با کمی شیر یا آب مخلوط کنید تا نرم شود و بعد در غذا به کار ببرید.

- حریره بادام برای رشد و استحکام استخوان و نیز جلوگیری از پوکی و نرمی استخوان مفید است، بنیه کودک را قوی می سازد و همچنین چاق کننده نیز هست.

همراهان عزیز خوشحال می شویم حریره بادام را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی  اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.