شکلات سفید با پسته و کشمش یه خوراکی با طعم جدیده که با ظاهر خوشگل و مجلسیش میتونه برای پذیرایی از مهمون ها ایده ی ناب و خوبی باشه. حالا که شب یلدا نزدیکه خالی از لطف نیست که این شکلات فوق العاده رو امتحان کنین. تهیه کردنش اصلا نیاز به زحمت و زمان زیادی نداره و زود آماده میشه، پس برای شب یلدا اگه سرتون شلوغه یه پیشنهاد آیده آل به حساب میاد. در کمتر از نیم ساعت میتونین شکلات سفید با پسته و کشمش رو درست کنین و در کنار شکلات انار و شیرینی آجیلی و دیگر تنقلات شب یلدا ازش لذت ببرین. طعم بی نظیر و دوست داشتنی شکلات سفید در کنار پسته و کشمش نوعی از تنقلات عالی و مقوی رو میسازه که برای همه مناسبه. حتی اگه طعم شیرین کشمش رو دوست ندارین میتونین با خوراکی های دیگه جایگزین کنین که توی دستور تهیه برای شما توضیح دادیم. برای شب یلدا شاید ایده ها، تزیینات و خوراکی های تکراری زیاد دیده باشین اما شکلات سفید با پسته و کشمش یه گزینه جدید در پذیرایی هاست که کمتر کسی اون رو امتحان کرده. پیچیدن عطر شکلات توی خونه، یکی دیگه از حس های خوبیه که تهیه این خوردنیه خوشمزه بهتون میده. پس شک نکنید که به امتحان کردنش می ارزه!

طرز تهیه شکلات سفید با پسته و کشمش

 

مرحله اول:

برای تهیه شکلات سفید با پسته و کشمش ابتدا کف یک سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید. شکلات سفید را به روش بن ماری یا با قرار دادن کاسه محتوی شکلات روی آب در حال جوش ذوب کنید.

  %d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%ae%d8%aa%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af  

مرحله دوم:

زمانی که شکلات کاملا آب شد. پسته و کشمش را داخل شکلات بریزید و مخلوط کنید. شکلات را داخل سینی و روی کاغذ روغنی بریزید. بطور یکنواخت پخش کنید. روی شکلات کمی پسته و کشمش برای تزیین بریزید. سینی را به مدت 2-3 ساعت ( یا یک شب) داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%b4%d9%85%d8%b4%db%8c  

مرحله سوم:

شکلات سفید را از یخچال خارج کنید و به قطعات دلخواه برش بزنید. اگر شکلات زیادی سفت شده نیم ساعت آن را در دمای محیط قرار دهید و بعد برش بزنید. در غیر این صورت ممکن است شکلات خرد شود و به شکل دلخواه درنیاید.

نکته کلیدی تهیه شکلات سفید با پسته و کشمش:

-در تهیه این خوراکی به دلخواه می توانید از پسته بو داده یا بو نداده استفاده کنید.

-اگر طعم ترشی را می پسندید، به جای کشمش می توانید از ذغال اخته خشک یا کرنبری خشک استفاده کنید.